Çember ve daire konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı geogebra kullanımının yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarına, geometriye yönelik tutumlarına ve öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, `Çember ve Daire` konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı GeoGebra kullanımının yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarına, geometriye yönelik tutumlarına ve öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine etkisini incelemektir. Bu araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Bu deneysel araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Isparta ilinde 30'u deney 32'si kontrol grubu olmak üzere toplam 62 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda GeoGebra yazılımın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim materyalleri kullanılırken kontrol grubunda öğretim mevcut program ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veriler `Geometri Başarı Testi`, `Geometri Tutum Ölçeği`, `GeoGebra Destekli Öğrenme Ortamına İlişkin Görüş Anketi` ve sınıf içi gözlemler yoluyla toplanmıştır. Gruplara deneysel işlem öncesi ve sonrasında başarı testi ve tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Son testten 2 ay sonra başarı testi kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Nicel veriler, SPSS-17.0 programı yardımıyla t-testi ve ANCOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubunda yürütülen GeoGebra'nın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin kontol grubundaki öğretime göre öğrencilerin başarısı, tutumları ve öğrenmedeki kalıcılıkları üzerine anlamlı fark oluşturduğu belirlenmiştir. GeoGebra destekli öğrenme ortamının dersi dikkat çekici ve eğlenceli hale getirdiği, geometrik şekilleri görsel olarak zihinde canlandırma, daha kolay çizimler yapma ve keşfetme fırsatı verdiği, öğrencinin kavramsal öğrenmesini kolaylaştırdığı belirlenmiştir. Key Words:Computer-assisted Teaching, GeoGebra, Circle and Disc, Achievement, Attitude, Retention The purpose of this study was to determine the effect of using dynamic geometry software GeoGebra for teaching `Circle and Disc` on 7th grade students' achievement, attitudes towards geometry and retention level in learning. This study was conducted with a quasi-experimental method used a pre-test and a post-test with a control group. This experimental study was conducted in 2015-2016 academic year with 62 seventh grade students in total (30 for experimental group, 32 for control group) in Isparta. While teaching in the experimental group was carried out with computer-assisted instruction materials supported GeoGebra software, the teaching in the control group was conducted with the current curriculum as a routine. In this study, data were collected with `Geometry Achievement Test`, `Geometry Attitude Scale`, `Survey about the GeoGebra Supported Learning Environment` and classroom observations. The achievement test and attitude scale were implemented to groups as a pre-test and post-test before and after the experiment. The achievement test was also implemented as a retention test two months after the post-test. Quantitative data were analyzed with SPSS-17.0 packet program using t-test and ANCOVA. Qualitative data were analyzed with content analysis method. The results of the study determined that computer-based instruction with GeoGebra in experimental group had more significant effect on students' achievement, attitudes and retention of learning than in control group. It was also determined that learning environment supported with GeoGebra software made the lesson more interesting and fun, gave students the opportunity to visualize geometric shapes and to draw and explore them easier, and to facilitate the conceptual learning of students.
Collections