Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinde probleme dayalı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğretmen adayları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada probleme dayalı öğrenme yönteminin `Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II` dersinde kullanılmasının öğretmen adaylarının kavramsal anlama düzeylerine, problem çözme becerilerine ve yaratıcılıklarına ilişkin algıları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmanın uygulamaları iki ayrı sınıfta yürütülmüştür. Deney grubunda dersler probleme dayalı öğrenme ve deney tasarlama uygulamaları ile gerçekleştirilirken; kontrol grubunda dersler sadece deney tekniği ve deney tasarlama uygulamaları ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kavramsal Anlama Testi`, `Yetişkinler için problem çözme becerileri`, `Ne kadar yaratıcısınız?` ölçeği ve probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre probleme dayalı öğrenme yönteminin ve deney tasarlama uygulamalarının deney grubundaki öğretmen adaylarının kavramsal anlama düzeylerini ve yaratıcılıklarına ilişkin algılarını kontrol grubundaki öğretmen adaylarına göre anlamlı düzeyde ve olumlu yönde geliştirdiği söylenebilir. In this study, it was aimed at determining of the effects of the using of problem based learning method in the courses of `Teaching Science and Laboratory Practice I-II` on conceptual understanding levels, the perceptions about problem solving skills and their creativity of pre-service science teachers. To carry out the study, firstly the problem based learning modules about pre-service science teachers were prepared. The research method of the study was pre-test post-test quasi experimental design. The experimental process was implemented in the two classes. In the experiment group, problem based experiment method and designing experiment applications were used. In the control group, only experiment technique and designing experiment applications were implemented in the courses. As data collection tools in the study, `Open-ended Questions about determining the levels of constructing concepts of the students`, `Problem solving skills` and `How is your creativity?` scales and semi-structured interview questions about the determining of the pre-service science teachers' views on problem based learning` were used. According to the results obtained from the research, it can be said that problem based learning method and experiment designing practices have improved the conceptual understanding levels and the perceptions about creativity of pre-service teachers in a meaningful and positive way compared to pre-service teachers in the control group.
Collections