Okul öncesi, temel eğitim ve ortaöğretim okullarında fiziksel risk etmenlerinden gürültünün incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışanların korunması daha sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışmaları iş sağlığı ve güvenliği ilkesinin öncelikli amacıdır. Çalışma ortamında fiziksel risk etmenlerinin varlığı kişinin sağlık ve güvenliğinde risk oluşturmaktadır. Özellikle çalışma ortamlarındaki yüksek gürültü seviyeleri, kişileri fizyolojik, psikolojik ve performans anlamında etkilemektedir.Bu çalışmada, kamuya ait okulöncesi, temel eğitim ve ortaöğretim okullarında Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğünden gerekli izinler alındıktan sonra, sınıf ortamında ders sırasında eşdeğer gürültü seviyesi ölçümü yapılmış ve sonuçları öğrenci ve öğretmenler açısından değerlendirilmiştir. Okulların dördü ilkokul, dördü ortaokul ve dördü lise olmak üzere 12 okuldan toplamda 144 ölçüm alınmıştır. Ölçümler için SC310 CESVA `Sound Level Meter` gürültü ölçüm cihazı kullanılmış, TS ISO 1996-2' ye göre ölçümler alınmıştır. Çalışmada elde edilen veriler Çevre ve Orman Bakanlığı, Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliğinde belirtilen sınır değerlerle karşılaştırılmış ve bu değerlerin üzerinde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak sınıf ortamında ders süreleri düşünüldüğünde öğretmenler ve öğrenciler açısından gürültü konusunda bir bilinçlenme ve sınıflarda gürültüyü kontrol yöntemleri çerçevesinde akustik anlamda iyileştirme çalışması yapılması gerektiği söylenebilir. Protection of employees and work in a healthier and safer environment is a priority of occupational health and safety principle. Presence of physical risk factors in the working environment forms a risk to the health and safety of persons. high noise levels in the work area affects particularly physiological, psychological and affects performance.In this study, equivalent noise level measurements were made during lessons in the classroom at the pre-owned, basic education and secondary schools and the results are evaluated in terms of students and teachers after obtaining the necessary permissions from Balıkesir provincial directorate of national education. A total of 144 measurements were taken from 12 schools, including four primary schools, four secondary schools and four high schools. SC310 BODY `Sound Level Meter` noise meter was used for measurements and measurements were taken according to TS ISO 1996-2. The data obtained in the study were compared with the limit values and found to be above these values. As a result, when considering the course time in the classroom environment, it can be said that teachers and students should be aware of noise and acoustically improving in the classroom on the basis of noisy control methods.
Collections