Fen bilimleri 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesi kapsamında öğrenme amaçlı yazma aktivitelerine dayalı geliştirilen hibrid kitabın etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin fen okuryazarı olarak yetiştirilmesi, fen eğitiminde geleneksel olmayan farklı yöntemlerin kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Bu yöntemlerden biri de öğrenme amaçlı yazma etkinlikleridir. Öğrenme amaçlı yazma yaklaşımı geleneksel yazmanın aksine bilginin tekrar edilmesini değil bilginin öğrenciler tarafından yapılandırılmasını amaçlar. Böylelikle öğrencilerin kavramları daha iyi anlamlandırarak öğrenmenin kolaylaşacağı düşünülmektedir. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin daha etkili olabilmesi için, öğrencilerin motivasyonunu arttıran zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarını gereklidir. Bu çalışmada öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri arttırılmış gerçeklik teknolojisi sayesinde videolarla zenginleştirilen hibrid bir kitapta sunulmaktadır. Bir hibrid kitap videolar, resimler, animasyonlar ve 3-boyutlu resimler gibi çoklu ortamları mobil araçların kameralarını kullanarak göstermeye olanak tanıyan basılı materyaller olarak ifade edilebilir.Bu araştırmada ortaokul 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesinin öğretiminde; öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin arttırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş hibrid bir ders kitabında sunulmasıyla oluşturulan öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimleri öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin oluşturulan öğrenme ortamına dair görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın örneklemini Manisa ili Kula ilçesindeki bir ortaokulda iki farklı şubede öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Bu kapsamda, araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen çerçevesinde gerçekleşmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin arttırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş hibrid bir ders kitabında sunulmasıyla oluşturulan öğrenme ortamlarının öğrenci başarısını arttırmada etkili olduğu sonucuna varılmıştır. The training of individuals as science literate requires the use of different, non-traditional methods in science education. One of these methods is writing to learn activities. Unlike traditional writing activity based on repeat knowledge, the base of the writing to learn approach is to build own knowledge of students to support meaningful learning. Learning environments that enhance the motivation of students allows writing activities to be more effective.In this study, the writing to learn activities was presented in a hybrid book enriched with multimedia tools as the augmented reality technology. A hybrid book is printed material that displays multimedia such as videos, pictures, animations, 3D pictures through the camera of a mobile device.Aim of this study is reveal the effects of integrating a hybrid book with `writing to learn` activities based on multi modal representations on science learning. The study sample consisted of 30 students in seventh-grade science classes in Turkey. Quasi-experimental design is employed in this study. Therefore, a non-equivalent pretest-posttest control group design will use to identify the effects of the proposed approach on the motivations for learning science and academic achievements of the students. Moreover, interview method is used to reveal students' opinions of the learning environment organized based on this approach. According to results of achievement test, the Hybrid Design Book based on the Writing to Learn Activities supported learning environment increased the students' achievement.
Collections