Özel yetenekli 5.sınıf öğrencileri için öğrenci seçimine dayalı bir modül serisi geliştirme çalışması: bilim ve mühendislik uygulamaları temelli etkinlik atölyeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; özel yetenekli 5.Sınıf öğrencilerine yönelik olarak STEM Eğitimi, Bilim ve Mühendislik Uygulamaları Eğitimi ile Atölye Temelli Fen Eğitimi yaklaşımları çerçevesinde öğrenci seçimine dayalı alternatif bir modül serisi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte geliştirilen modül serisinin fen bilimleri dersinde uygulanması hakkında öğrenci görüşlerinin alınması ile bu tasarımın öğrencilerin bilimsel araştırma/ürün tasarlama ve bilimsel yazı yazma becerilerine olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Modül serisi geliştirme faaliyetleri kapsamında Bilim ve Sanat Merkezleri BYF Dönemi Fen Bilimleri dersi çerçeve planında yer alan kazanımlar temel alınarak 26 adet etkinlik atölyesi hazırlanmıştır. Bu atölyelerden bir tanesi başlangıç atölyesi olup zorunlu; diğerleri öğrenci seçimine dayalıdır. Araştırmada; nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması benimsenmiştir. Araştırma uygulayıcının aynı zamanda araştırmacı olduğu eylem araştırması modeline göre kurgulanmıştır. Veriler; nitel veri toplama yöntemine göre toplanmış olup veri toplama araçları olarak; görüşme, odak grup görüşme, bilimsel araştırma/ürün tasarlama becerisi değerlendirme formu ve bilimsel yazı yazma becerisi değerlendirme formu kullanılmıştır. Veriler; içerik analizi, betimsel analiz ve rubrikle düzey belirleme yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma grubu seçimi tipik durum örneklemesi ile yapılmıştır. Araştırma grubu; Uşak Bilim Sanat Merkezi'nde eğitim gören 16 adet (11 kız, 5 erkek) 5.sınıf öğrencisinden oluşturulmuştur. Geliştirilen modül serisi 2017-2018 eğitim öğretim yılının 1.dönemi boyunca Fen Bilimleri dersinde uygulanmıştır. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin büyük çoğunluğu olumlu görüş belirtmiştir. Alınan görüşlerden yola çıkılarak geliştirilen modül serisinin; atölye seçimi sistemi, oylama/demokrasi ile atölye seçme, deney/araştırma/tasarım yapma, olumlu etkileşim, işbirliği, ekstra bilgi öğrenme, yaparak yaşayarak öğrenme sağlama, girişkenliği geliştirme; eğlenceli, heyecanlı ve merak uyandırıcı nitelikte olma açısından öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen odak grup görüşmelerden elde edilen bulgular ışığında geliştirilen modül serisi hakkındaki öğrenci görüşlerinde öğrenme süreci içinde büyük oranda olumlu yönde değişiklik meydana geldiği; 2.Odak Grup Görüşmelerdeki öğrenci görüşlerinin daha teknik detaylar içeren görüşler olduğu gözlenmiştir. Geliştirilen modül serisinin öğrencilerin bilimsel araştırma/ürün tasarlama becerilerinin gelişimine olumlu yönde katkı sağladığı; bilimsel yazı yazma becerilerinin gelişimine yansımasının ise olumlu olduğu tespit edilmiştir. In this study; for special-gifted fifth grade students alternative module's progress is aimed based on students' selections by paying attention to STEM Education, Science and Engineering Application and Activity-based Workshop Science Approaches. Students' opinions about this education design, The research about the effects of the students' scientific research/product design abilities on this education design and the effect of this study on students ' scientific writing skills are the aims of the study about application this module to science lesson. According to Science and Art Center's science lesson curriculum's learning outcomes, twenty-six workshops are prepared. One of the workshop is compulsory because it's beginning of the workshops. Students can choose the others according to their wiling's. In the study, qualitative research method is used, as researching pattern, case study is adapted. The research that practitioner is as well as researcher at the same time according to the action research is fictionalized. As data collection tools ;interviews, focus group interviews, evaluation forms for students' scientific research/design abilities and evaluation forms for students' scientific writing skills are used. Data's are analyzed according to content analysis, descriptive analysis and rubrics. Research group selection is made with typical case sampling. Research group is composed with sixteen fifth grade students who are at science and art center in Uşak. The series of developed module were applied in science lesson during the first semester in 2017-2018 education year. The result of students' interviews; it is seen that most of the students have declared positive opinions. In terms of workshop selection system, workshop selection with democracy, doing experiment/research/design, positive interaction, cooperation, learning extra information and learning by doing, initiative of development, entertaining, exciting and intriguing students' opinions are effected positively about the series of developed module. As a result of focus group interviews; it is observed that students 'opinions have changed positively about learning process. As a result of second focus group interviews; it is observed that students have more technical details about learning process. It is seen that the research have contributed both students' Scientific Research /Product Design Abilities and their Scientific Writing Skills positively.
Collections