Çelik taşıyıcı sistemlerde kullanılan çaprazların yapı davranışı üzerine etkilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışması kapsamında; 4, 8 ve 12 katlı olmak üzere farklı yapı yüksekliklerine sahip 3 adet moment aktaran çerçeveli çelik yapılara DBYBHY 2007`de tanımlanan merkezi ve dışmerkez çelik çaprazlardan oluşan 8 adet perdeli sistem uygulanmıştır. X ve Y doğrultularında tanımlanan çelik çaprazlı sistemlerin her biri için ayrı ayrı analizler yapılmıştır. Tasarım aşamasında deprem yükleri DBYBHY 2007`ye göre belirlenirken yükleme durumları ve kesit tayinleri Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapım Esasları 2016`ya göre yapılmıştır. Analizler SAP2000 V19 yapısal analiz programı aracılığı ile yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar deprem yükü altındaki yer değiştirme, periyot ve metraj açısından kıyaslanarak çelik çapraz perdelerin hangi yapı yüksekliği seviyesinde ihtiyaç haline geldiği, DBYBHY 2007`de bahsi geçen çelik çapraz türlerinin en ideali ve yapılara sağladığı katkılar araştırılmıştır. In this thesis study; 4, 8 and 12 storey moment frames buildings which are have different heights are integrated with 8 piece concentrically and eccentrically braced frames according to Design Specifications for Building in Earthquake Regions 2007. Braced Frames systems which are defined on X and Y directions analized separately. At the design stage while earthquake forces defined according to DBYBHY 2007, load situations and section assigns defined according to Steel Constructions Design, Calculate and Construction principles 2016. Analyzes are completed by SAP2000 V19 structural analysis program. Obtained results compared in terms of displacement of under earthquake, period and quantity survey, by this way braced frames became the need on which structural height levels, which is the most ideal braced frame type mentioned in DBYBHY 2007 and the contributions that it provides to the structures were investigated.
Collections