Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin sayı duyusu performanslarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin sayı duyusu performanslarını sayı duyusu bileşenleri ve çeşitli değişkenler bakımından incelemektir. Araştırma, tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Uşak ilinde 8. sınıfta öğrenim gören toplam 306 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen 38 çoktan seçmeli sorudan ve 5 alt boyuttan oluşan `Sayı Duyusu Testi` ile toplanmıştır. Veriler SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veri analizinde betimsel istatistik, t-testi, tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin en başarılı oldukları sayı duyusu bileşenlerinin ''zihinden hesaplama'' ve `ölçmede kıyaslama` olduğu, en başarısız oldukları bileşenlerin ise 'işlemlerin etkisi'' ve `sayıların anlamı` olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin sayı duyusu performanslarının cinsiyet bakımından anlamlı fark göstermediği belirlenmiştir. Buna karşın sayı duyusu performanslarının matematik karne başarısı, yerleşim yeri, ailenin eğitim durumu, ailenin matematik konusundaki desteği, yetiştirme kursuna katılma durumu, matematiği önemli görme ve matematiği sevme düzeyine göre anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır. The aim of this study is to examine the number sense performance of 8^th grade students in terms of number sense components and various variables. Survey method was used in the research. The sample of the study consisted of 306 students studying in 8^thgrade in Uşak city in 2017-2018 academic year. The data were collected with a personal information form and `Number Sense Test` consisted of 38 multiple-choice questions and 5 sub-scales developed by the researcher. Data were analyzed using SPSS 17.0 package program. Descriptive statistics, t-test and one-way ANOVA test were used for data analysis. As a result of the study, 8^th grade students were be successful in `calculation in mind` and `benchmark in measurent` components but they failed in `effect of operations` and `meaning of numbers` components. In addition, it was determined that the number sense performance of the students did not differ significantly in terms of gender. On the other hand, it was found that number sense performances of students differ significantly according to mathematics achievement, settlement, family education status, support of family in mathematics, participation in training course, importance perception of mathematics and liking mathematics.
Collections