Fen bilimleri dersinde bilgi-grafikleri kullanımının öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi grafikleri günümüzde gazetelerin ekonomi haberleri, yeni geliştirilen projelerin tanıtılması, öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesi, hastanelerde antibiyotik kullanımının önemi gibi farklı alanlarda kullanılan yaygın bir yöntemdir. Bu çalışmada Fen Bilimleri dersinde bilgi grafikleri kullanımının öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin bilgi grafiklerinin fen bilimleri öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 60 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri `Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği`, `Kavramsal Anlama Testi` ve `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` ile elde edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizleri ile deneysel uygulamaya katılan gruplar karşılaştırıldığında fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve kavramsal anlama seviyeleri arasında deney grubunu oluşturan bireyler lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile gerçekleştirilen bilgi grafiklerinin etkilerine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşmelerin analizi sonucunda, öğrencilerin bilgi grafiklerini derslerde kullanmanın zevkli olduğunu, bilgi grafiklerinin derslerde yazı yazarak not tutmanın olumsuz etkisini ortadan kaldırdığını ve konu ile ilgili önemli bilgilere daha kolay ulaşılabilmelerini sağladığını düşündükleri belirlenmiştir. Gerçekleştirilen bu araştırmanın bilgi grafikleri ile zenginleştirilmiş fen öğretiminin etkilerine ilişkin literatüre katkı sağlayacağı ve bilgi grafikleri ile yapılacak olan yeni çalışmalar için yönlendirici olacağı düşünülmektedir. Infographics is a common method used in different fields such as the introduction of economic news and newly developed projects of newspapers, diversification of teaching materials, importance of antibiotic use in hospitals. In this study, it is aimed to investigate the effect of using information graphics on students' conceptual comprehension levels and motivation towards science learning. In addition, the students' opinions about the use of information graphics in science teaching has been tried to determine. In this study, pretest - posttest control grouped quasi-experimental design was used. The data of the research were obtained by Yapılandır Motivation Scale for Science Learning `, ramsal Conceptual Understanding Test Araştır and Mot Semi-Structured Interview Form.As a result of the analysis of the data obtained from the research, it was determined that there was a significant difference between the groups' motivation towards science learning and conceptual comprehension levels in favor of the experimental group. In addition, as a result of the semi-structured interviews about the effects of the information graphics made with the students in the experimental group, it was determined that the students' use of the information graphics in the lessons was enjoyable, eliminating the negative effects of taking notes and writing the lessons and gaining positive opinions as to the important information about the subject. It is thought that this research will contribute to the literature related to the effects of science teaching enriched with the information graphics and will be the guide for the new studies.
Collections