Farklı öğretim kademesindeki öğrencilerin dörtgenlere ilişkin bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı farklı öğretim kademesindeki öğrencilerin (ortaokul, lise, üniversite) dörtgenlere ilişkin bilgi düzeylerini ve kavram yanılgılarını incelemektir. Bu araştırma, tarama modeli ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Uşak ilinde öğrenim gören toplam 357 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların 80'i 5. sınıf, 73'ü 8. sınıf, 49'u 9. sınıf, 49'u 12. sınıf öğrencisi, 54'ü ile 1.sınıf ve 52'i 4. sınıf matematik öğretmeni adayıdır. Veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracının birinci bölümünde düzgün dörtgen ve özel dörtgen bilgilerini belirlemeye yönelik çizim gerektiren 3 soru yer almaktadır. İkinci bölümünde ise düzgün dörtgen ve özel dörtgen şekillerine ilişkin her biri 7 geometrik şekilden oluşan 3 sorulu iki aşamalı test kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS-17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler betimsel içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda dörtgenlere ilişkin her sınıf seviyesinde öğrencilrin ciddi bazı kavram yanılgılarına ve bilgi eksikliklerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim kademesinin artmasına bağlı olarak dörtgenlere ilişkin hiyerarşik sınıflama algısında beklenen düzeyde gelişme olmadığı belirlenmiştir. The aim of this study is to examine the knowledge levels and misconceptions of the students about quadrilaterals in different education levels (middle school, high school, university). This research was carried out with survey model. The sample of the study consisted of a total of 357 students of whom were in the 5th grade (n = 80), 8th grades (n = 73), 9th grade (n = 49), 12th grade high school students (n = 49) and 1th grade (n = 54) and 4th grade (n = 52) preservice mathematics teacher in the 2016-2017 academic year. A questionnaire consisted of two-part was used as a data collection tool. In the first part of the questionnaire, there were 3 questions which require drawing to determine the rectangular and special quadrilateral information. In the second part, two-step test with 3 questions consisting of 7 geometric shapes was used. Quantitative data were analyzed using SPSS 17.0 packet program. Qualitative data were analyzed with descriptive content analysis. As a result of the study, it was determined that they had serious some misconceptions and knowledge deficiencies at each class level related to quadrilaterals. In addition, it was determined that there was no expected improvement in the hierarchical classification perception of the quadrilaterals due to the increase in the education level.
Collections