Çalışma alanlarında ortam ölçüm değerlerinin incelenmesi: Uşak Üniversitesi Mühendislik Fakültesi derslikleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı Uşak Üniversitesi Mühendislik Fakültesi dersliklerinde, çevresel koşullardan kaynaklı fiziksel risk etmenlerini belirleyerek, iç mekan kalitesini etkileyen parametreler olan; aydınlatma, nem, sıcaklık ve gürültü değerlerinin uluslararası kabul gören standartlara ( TS EN12665:2011 (ışık ve aydınlatma kuralları), EN12464-1:2011 (iş yeri aydınlatma yönetmeliği), ASHRAE 55-2010 (iş yeri termal çevre koşulları standardı), EN15251:2006 (iç ortam parametreleri), ISO 7730:2015 (termal çevrenin ergonomi standartları), ASHRAE 62-1999 (bağıl nem standartları)) ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından belirlenen sınır değerlerle uyumlu olup olmadıkları incelemek, öneri ve çözümler sunmaktır. Çalışmanın amacı kapsamında, dersliklerde gürültü şiddeti, aydınlatma şiddeti, termal konfor değerlerini belirleyebilmek için ölçümler yapılmıştır. Ölçüm sonuçları incelendiğinde, hava akım hızının belirlenen değerden düşük olduğu ve bu duruma havalandırma sisteminin bulunmamasının neden olduğu tespit edilmiştir. İç mekan kalitesi için belirlenen diğer parametrelerin ilgili standart ve Bakanlıkça kabul gören sınır değerler ile uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Kullanılan merkezi sistem klima sisteminin hava akım hızı konusunda yetersiz kaldığı, ideal hava akım hızının ancak klimalar çalışırken mekanik müdahale ile gerçekleştiği, klimalar kapalı olduğunda ise pencere ve kapı açılması sonucu doğal olarak oluştuğu gözlemlenmiştir. The aim of this thesis is to determine the physical risk factors originating from environmental conditions in the classrooms of Uşak University Engineering Faculty, EN12665: 2011 (light and lighting regulations), EN12464-1: 2011 (workplace lighting regulation), ASHRAE 55-2010 (workplace thermal environmental conditions standard), EN15251 : Review and propose solutions for compliance with the limit values set by the Ministry of Labor, Social Services and the Ministry of the Interior, 2006 (indoor parameters), ISO 7730: 2015 (ergonomics standards for thermal cycling), ASHRAE 62-1999 (relative humidity standards) . For the purpose of the study, measurements were made to determine noise intensity, lighting intensity, thermal comfort values for classrooms. When the measurement results are examined, it is determined that the air flow rate is lower than the defined value which is caused by the absence of the ventilation system in this case. It has been determined that other parameters determined for indoor quality are in accordance with the relevant standard and limit values accepted in the Ministry of Interior. It has been observed that the central air conditioning system used is inadequate in terms of air flow rate, the ideal air flow rate is achieved either by mechanical intervention when the air conditioner is on or by opening windows and doors when the air conditioner is off.
Collections