Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Eğitiminde son yıllarda öğrencilerin eğitim ve öğretim sürecinde aktif rol oynadığı, yaparak ve yaşayarak öğrendiği öğretim yöntemleri kullanılmaya başlanmıştır. Probleme Dayalı Öğrenme de bu yöntemlerden birisidir. Bu yöntem, öğrencilerin günlük hayatlarında karşılaşacakları bir probleme karşı farklı çözüm yolları geliştirebilmelerine yardımcı olur. Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yönteminin 6.sınıf öğrencilerinin Bitki ve Hayvanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme ünitesi ile ilgili akademik başarılarına, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Afyonkarahisar ili, Emirdağ ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim görmekte olan, deney (N=32) ve kontrol (N=30) gruplarından oluşan toplam 62 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma Bitki ve Hayvanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme ünitesi kapsamında 3 hafta, toplam 12 saat sürmüştür. Deney grubunda probleme dayalı öğrenme yöntemi , kontrol grubunda ise Fen Bilimleri dersi öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Akademik Başarı Testi` ile `Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Veri toplama araçları deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin isatistiksel analizi SPSS 17.0 paket programıyla yapılmış ve elde edilen verileri kendi içinde karşılaştırmak için Bağımlı Gruplar (İlişkili) t testi, grupların birbirleriyle karşılaştırılmalarında ise Bağımsız Gruplar (İlişkisiz) t testinden faydalanılmıştır. Elde edilen veriler 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Verilerin analiz edilmesi ile birlikte probleme dayalı öğrenme yaklaşımının akademik başarıyı, fen bilimleri dersine yönelik tutumu geliştirme açısından geleneksel yöntemlere kıyasla daha etkili olduğu görülmüştür. In recent years, for science education the teaching methods in which students take an active role, learn by doing and experience have come into use. Problem based education is one of these methods. This method helps students to come up with different solutions to a problem that they encounter in their daily lives. The aim of the study is to analyze the effect of Problem Based Method on 6th grade students' academic achievements in the unite of the reproduction , growth and development of plant and animal and their attitudes towards science class. The study was designed with the quasi-experimental model that includes pre and post testing with control group. The study group consists of totally 62 students (experimental group [N=32] , control group [N=30] ) who study at a secondary school in Emirdağ , Afyonkarahisar. The study within the context of the reproduction, growth and development of plant and animal took three weeks, totally 12 hours. For the experimental group, problem based education method, but for the control group, traditional education methods were applied. The study to collect data' Academic Achievement Test' and 'Science Class Attitude Scale' were used. Data collection tools were applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. After the tests, the statistical analysis of the acquired data was carried out with the packaged software 'SPSS 17.0'. The Dependent Samples (Relevant) t-test was applied to compare the acquired data in itself. Hovewer, to compare the groups to each other, The Independent Samples (Irrelevant) t-test was used. The acquired data was evaluated at the significance level of 0.05. After analyzing the data, it is understood that Problem Based Education Method is more effective than Traditional Methods in terms of academical achievement and developing and attitude towards science class.
Collections