İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinde kelime dağarcığı gelişimin ilk okuma yazma başarısı ve sosyoekonomik düzey ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada kelime dağracığı gelişiminin ilk okuma yazma başarısı ve sosyoekonomik düzey ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin kelime dağarcığı ile ilk okuma yazma başarıları arasında anlamlı bir ilişki vardır ve kelime dağarcığı gelişmiş olan öğrencilerin gelişmemiş olan öğrencilere göre okuma yazma başarılarının daha yüksek seviyede olduğu bulunmuştur. In this research is to analyse the relationship of the vocabulary development of the first graduate students with the success of primer reading and writing skills and socioeconomical class. It is noticed that as the soioeconomical class increases, their success in reading and writing skills increases. The success in reading and writing skills of the first graduate sutedenst from lower socioeconomical class is lower thanthe ones from higher socioeconomical classes.
Collections