Türkiye`de sanat eğitiminde öğretmen yetiştirmeye genel bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin Türkiye?de sanat eğitiminde öğretmen yetiştirmeye genel bakışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda program; ders öğretiminde izlenilen strateji, ders saatleri(süreleri), yapılan uygulamaların öğretmenlik mesleğine yararı açısından incelenmiş ve programın verimliliğinin tespit edilmesi için anket aracılığı ile tarama modeli kullanılmış oluşturulan araçla son sınıf öğrencilerinin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Türkiye?nin yedi bölgesinden seçkisiz seçilen yedi üniversitesinde anket çalışmaları yapılmıştır 6 soruluk anket, bu kurumlarda eğitim gören yüz elli son sınıf öğrencinin görüşü alınarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bilgiler, frekans ve % kullanılarak analiz edilmiş, hazırlanan tablolarda bu sonuçlar gösterilerek yorumlarla desteklenmiştir. Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun lisans öğrenimi boyunca aldıkları öğretmen yetiştirme programını olumlu karşıladıkları, fakat alan ders saati sürelerinin daha fazla olmasını istedikleri görülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlara göre, araştırmanın ilgili bölümünde programın geliştirilmesi açısından katkı sağlanacak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim Fakültesi, Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sanat Eğitimi, Resim-İş Öğretmeni This study tries to determine the opinions of senior class students of The Overwiev of Teaching in Fine Arts Education in Turkey. In order to determine these characteristics, the programme was studied in terms of strategy that is adopted in teaching, course hours (durations) and conducted implementations and the opinions of senior class students were determined with a tool which was designed to capture the efficiency of the program.The study was conducted during the education year of 2010-2011. Survey studies were conducted in seven universities randomly chosen from the seven diffrent regions of Turkey. Containing 6 questions, the survey was carried out by obtaining the opinions of one hundred and fifty students which are learning in these institutions. Obtained data was analyzed by using frequency and %, the results were shown in tables and supported with necessary comments.It was seen that most of senior class students The Overwiev of Teaching in Fine Arts Education in Turkey reacted positively to the teacher training program that they took during their education, however they also requested specialized field class durations to be more. According to these results, recommendations were made to contribute to the improvement of program in the related chapter of study. Key words: Faculty of Education, Department of Painting-Vocational Training, Art Education, Fine Arts Vocational Teacher
Collections