Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Murat
dc.contributor.authorÇevik, Sibelcan
dc.date.accessioned2020-12-04T09:04:51Z
dc.date.available2020-12-04T09:04:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68839
dc.description.abstractSağlıkla ilgili sorunlar insanların en hassas olduğu sorunların başında gelmektedir. Medikal veya diğer sağlık merkezleri bu sorunları gidermede başlıca yapılardır. Bunlar içinde kaplıca veya termal tesisler doğal kaynaklarla insan sağlığını düzene koymada ve korumada önemli bir yere sahiptir. Türkiye bu açıdan en zengin ülkelerden birisidir. Bu tesislerde çalışanların ve bu tesislerden hizmet alanların doyum/memnuniyet düzeyleri, tesislerin işletme amaçlarını gerçekleştirmesinde kritik öneme sahiptir. Çalışma Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki kaplıca tesislerinin hizmet kalitesini ele almaktadır. Araştırmaya dört kaplıca tesislerden yararlanan müşteriler kolayda örnekleme yoluyla kapsama alınmıştır. Araştırmada müşterilere 401 anket uygulanmıştır. Araştırma analizlerinde müşterilerin demografik özellikleri belirlenmiş ve hizmet kalitesi için Servqual ölçeği esas alınmıştır. Ölçekteki tüm sorular yüz yüze anket tekniği ile yanıtlandığından kayıp değer bulunmamaktadır. Bu araştırmada t testi ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Bu analizler sonucunda hizmet kalitesi algılamasında Güvence ve Güvenilirlik boyutları daha yüksek bulunmuştur. Genel olarak hizmet kalitesi düzeylerinde ortalama değerler söz konusudur.
dc.description.abstractProblems related to health is one of the crital issues people pay attention to them. Medical or other health facilities are important to overcome health-drived problems. Thermal facilities are particularly important to save health or maintain it as they are natural based. However, the level of service quality perceptions of customers are crital to obtain business goals. This thesis investigates service quality at thermal facilities in Southeastern Anatolia Region. A total of 401 questionnaire forms to customers. Demografic profiles of participants were determined. Servqual scale was used to obtain data. Data were analysed by t-test and anova in spss package. Since the data were obtained by face-to-face, there are no missing values. Due to the finding through the analyses, In case of service quality perception, assurance and reliability dimensions were found higher. Generally saying, service quality levels are moderate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTermal turizm işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçülmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi örneği
dc.title.alternativeMesauring service quality in thermal tourism businesses: The case of Southeastern Anatolia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-19
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmSoutheastern Anatolia region
dc.subject.ytmThermal springs
dc.subject.ytmQuality measuring
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.identifier.yokid10190367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496207
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess