Enseignement / apprentissage du FLE avec les jeux vidéo
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı video oyunlarının Fransızcanın yabancı dil olarak öğretildiği sınıflara entegrasyonuna ilişkin bir teorik çerçevenin ortaya konmasıdır. Bunun için öncelikle video oyunları ve dil öğretiminin ilişkili olduğunu oyunların karakteristikleri ile Avrupa Ortak Dil Çerçevesi arasında sınıf uygulamaları ile paralellik kararak göstermeye çalıştık. Bu çalışma sadece araştırmacılar tarafından değil yeni sayılabilecek bu uygulamayı denemek isteyen öğretmenler tarafından da kullanılabilir. Tüm yazım okuyucunun bu alana tamamen yabancı olduğu varsayılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma ikincil olarak öğrencileri ve onların oyun algılarını ele alır. Uygulanan anket ve varılan istatistiki sonuçları oyun oynamanın git gide daha yaygın hale gelmesinin yanında video oyunlarının Fransızca yabancı dil öğretim sınıflarında pozitiften de öte kabul gördüğünü ortaya koymuştur. Daha sonrasında öğretmenlerin durumu çeşitli iletişimsel beceriler ve sözlü yazılı üretim analiz ve örneklemleri üzerinden ele alınmıştır. Son olarak bu tezin de ana temasını oluşturan ve gerçek bir araştırma merkezi sunan bir oyun atölyesi konsepti ve fizibilite çalışması yapılmıştır. Bir fizibilite ve maliyet çalışması da yapılmıştır. Tez video oyunlarının Fransızca yabancı dil öğretim sınıflarına entegrasyonunda var olan devasa potansiyeli belirterek özellikle yerel bilişim firmaları ortaklığıyla meydana gelebilecek oyun tasarımlarına dikkat çeker. Anahtar Kelimeler: Eylemsel yaklaşım, FLE, öğrenim, öğretim, video oyunları The objective of this thesis is to try to establish a theoretical framework for the integration of the practice of video game into FLT classroom. We show firstly that the practice of video games and its integration into FLT were found to be relevant. For this reason, we tried to establish a parallelism between the characteristics of video games and the requirements of the CEF in classroom practices. This research is directly usable not only by researchers but also by teachers wishing to experience these completely innovative teaching methods. Throughout the writing, we considered that the subjects were completely alien to the domain. In the second step, the research focuses more particularly on the side of the learners on their perception and practice of gaming. Surveys conducted on learners led to the compilation of statistics which revealed that the volume of the practice of video games was remarkably high and the FLT video-game class was highly appreciated. Then we approached teaching situations by giving some examples and providing fields of analysis in different productive/receptive oral/written communicative skills. Finally, we discuss the prospects of research and experimentation through design and feasibility study for the establishment of a videogame studio that would be a real research center based on the theme of this thesis. This thesis involves a feasibility and a cost study. The thesis concluded that there is a huge potential which is represented by the integration of video games into FLT classes especially with the game concepts and designs which could be realized in collaboration with the local IT institutions. Key words: FLE, learning, tasks based approach, teaching, video games
Collections