Ortaokul öğrencilerinin sıra dışı problem çözmedeki stratejik esneklikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sıradışı problem çözmedeki stratejik esnekliklerine ne derece sahip oldukları ve ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerine stratejik esneklik ile ilgili verilen deneysel eğitimin strateji esnekliğine etkisi incelenmiştir. Araştırma öntest-sontest deneysel desen modeline göre gerçekleştirilmiştir. Ön ve son test 8 adet açık uçlu sıra dışı problemden oluşmuştur. Haftada 1 veya 2 saat verilmesi planlanan eğitim, 9 hafta sürmüştür. Öğrenciler bu eğitim içinde 40 adet sıra dışı problem çözmüşlerdir. Sorular tahmin ve kontrol, sistematik liste yapma, geriye doğru çalışma, bağıntı bulma, benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, muhakeme etme, şekil çizme stratejileri esas alınmıştır. Ön test ve son test puanlarının nicel analizleri için, normal dağılım ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. In this study, effect of an intervention given 5th grade students about strategy flexibility on students strategy flexibility use and also this study is aimed at investigating middle school students can exhibit strategy flexibility while they are solving non-routine problems. Research was based on experimental design with pre and post test. Pre test and post test consisted of 8 open-ended non routine problems. Being planned as 1 or 2 lesson in a week, intervention lasted in 9 weeks. Students solved 40 non routine problems during intervention. Problems were based on guess and check, make a systematic list, work backward, look for a pattern, try a simpler problem, logical reasoning, write an equation, make a drawing strategies. For the quantitative analiysis of data, normality tests and Wilcoxon test were used.
Collections