Der Beitrag von Umweltdokumentarfilmen zur Entwicklung des Wortschatzes von Deutschlernenden in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universität
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital teknoloji çağında film türleri hem günlük hayatımızı hem de eğitim hayatınıetkilemektedir. Film okuryazarlığı, medya okuryazarlığı ve çoklu okuryazarlık giderekdaha büyük önem kazanmaktadır. Ses ve resimden oluşan kendilerine özgü aktarımşekilleri ve yeni teknikleri ile filmler Almanca derslerinin de en önemli araçlarından birihaline dönüşmektedir. İçerikleri, teknikleri ve dilsel unsurları ile filmler sadece dinlemeizlemeyetisinin gelişimine değil, tüm dil becerilerinin gelişimi için emsalsiz bir materyaloluşturmaktadır.Bu çalışmanın amacı filme özgü özellikleri, bağlam temelli ve çok duyulu sözcüköğrenme kuramları ile bağdaştırarak çevre belgesellerinin alana özgü ve genel sözcükdağarcığı gelişimine katkısını tespit etmektir. Belgesel film türlerinden biri olan çevrebelgeselleri ele aldıkları çevre konusunun disiplinler arası özelliği sayesinde, belgeselfilm özelliklerinin (net, anlaşılabilir bir dil, standart sözcük dağarcığı, standart cümleyapısı ve dilbilgisi, filme özgü teknikler) yanında çevre okuryazarlığı ve sosyal değereğitimine katkı sağlamaktadır.Bu çalışma kapsamında Almanca öğretmenliği ve Arkeoloji Almanca hazırlık sınıflarındabir dönem boyunca farklı çevre belgeselleri (Çevre filmleri, kısa filmler, çizgi filmler,animasyonlar) ders materyali olarak işlenmiştir. Çevre belgesellerinin sözcük dağarcığıgelişimine katkısını tespit etmek için ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desenlibir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırmada Almanca öğretmenliği öğrencilerideney grubu olarak, Arkeoloji bölümü öğrencileri ise kontrol grubu olarak belirlenmiş ve vön test karşılaştırmasıyla gruplar arasındaki uygulama öncesi mevcut olabilecekmuhtemel fark ihtimali ortadan kaldırılmıştır. Ön test ve son test olarak, bu çalışmakapsamında oluşturulmuş çevre ile ilgili 400 temel sözcükten oluşan bir kelime testiuygulanmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular çevre belgesellerinin sözcükdağarcığına önemli bir katkı sağladığını ispatlamanın yanında, bu materyalin Almancaderslerine entegre edilmesi gerektiği ve çevre eğitiminin uluslar arası bir görev olduğugerçeğini vurgulayan bir uygulama şekli oluşturmalıdır.Anahtar Kelimeler: Almanca öğrenimi, Almanca öğretimi, Almanca öğretiminde çevrebelgesellerinin kullanımı, Almanca öğretiminde film kullanımı, çevre, çevre belgeselleri, sözcükdağarcığı gelişimi. In the age of digital technology, film genres dominate everyday life as well as theeducational process. The concepts of film, media and multiple literacies are increasinglygaining importance. With their distinctive features such as sound and vision along withmedia specific aspects, films have become one of the most important educational tools ofGFL classes. Films with their content, film or media aesthetic and linguistic elementsconstitute unique materials to improve not only auditory visual understanding but alsolanguage skills in general.The aim of this study is to determine the contribution of environmental documentaries tothe development of field-specific and general lexis by combining film specific featureswith context-based and multi-channel lexical learning concepts. Environmentaldocumentaries, one genre of documentaries, because of their interdisciplinary and crosscurricular theme 'Environmental' along with their genre specific features (intelligiblepronunciation, standard vocabulary, syntax and grammar) contribute both toenvironmental literacy and to socially responsible teaching (SRT).As part of this study, various environmental documentaries (environmental films, shortfilms, cartoons and animations) have been used as course materials during one semester viifor German learners of the German Language Teaching and Archaeology Department inpreparatory classes. In order to determine the contribution of environmentaldocumentaries to the development of vocabulary, a quasi-experimental design (with pretestand post-test control groups) has been used. In this study the students of GFL werethe experimental group, whereas the students of the Archaeology Department served asthe control group. At the beginning of the term, a pre-test has been administered to bothgroups to eliminate a possible difference between the groups. For this purpose, avocabulary test with 400 fundamental words related to the topic 'environment' has beendesigned as a pre-test and post-test and it has been administrated and evaluated. Theresults obtained not only have showed the essential contribution to environmentaldocumentaries to the teaching, expansion and reinforcement of vocabulary but also haverevealed the possibility of application, which stresses the integration of this material inGFL classes and the transnational goal of environmental literacy.Keywords: Documentaries, environment, environmental documentary use in the GFLeducation, film use in the GFL education, learning German, teaching German, vocabularyexpansion.
Collections