TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 217
-
Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk roman ve çizgi romanlarının tematik incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)T.C. Kültür Bakanlığı 2002 yılına kadar çocuklar için pek çok eser yayımlamıştır. Yapılan kaynak taramasında 'Çocuk/ Edebiyat ', 'Çocuk Kitapları Dizisi', 'Çocuk Dizisi', 'Resimli Çocuk ... -
Yabancı dil olarak Almanca dersinde masalların kullanımı
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu yüksek lisans tezinin ana amacı, masalların Almanca öğretiminde kullanımını çeşitli uygulama örnekleri vererek ayrıntılı bir şekilde tanıtmaya çalışmaktır. Temel çıkış noktası, Almanca yabancı dil derslerinde masallarla ... -
Arama ve kurtarma ekiplerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi (Bursa örneği)
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Bursa ilinde arama ve kurtarma ekiplerinde gönüllü olarak çalışan bireylerin Fiziksel Aktivite Düzeylerini (FAD) incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu, Bursa ilinde bulunan Nilüfer Arama Kurtarma ... -
The perceptions of EFL primary school teachers towards the use of educational technology in language classrooms
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilk ve ortaokullardaki İngilizce öğretmenlerinin eğitim teknolojisine, teknolojinin dil sınıflarında ve genel öğretim ortamlarında kullanılma konusundaki bakış açılarını, öğretmenlerin eğitim teknolojisi ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tartışmalı konuların öğretimine ilişkin düşüncelerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında eğitimin öncelikli amaçlarından biri; bireyleri, iletişim, üst düzey düşünme, problem çözme ve sorgulama becerileri ile donanımlı küresel bakış açısına sahip vatandaşlar olarak yetiştirmektir. Tartışmalı ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerini ölçen çoktan seçmeli, otantik ve simülasyon tabanlı değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı benzer kazanımları ölçmeyi amaçlayan çoktan seçmeli test, otantik ve simülasyon tabanlı değerlendirme yöntemlerine ilişkin 6. sınıf düzeyindeki öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nicel ... -
Öğretmen adaylarının eğitim amaçlı sosyal ağ ve internet kullanma öz - yeterlik algıları
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının eğitim amaçlı sosyal ağ ve internet kullanma öz-yeterlik algılarını belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 Öğretim Yılı Bahar ... -
Koşullu anne-baba tutumunun mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ergenlerin koşullu anne-baba tutumu ile mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Uludağ ... -
Matematik okuryazarlığı soru yazma süreç ve becerilerinin gelişimi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)PISA'dan elde edilen ulusal performans göstergelerinin düşük oluşu ve alan yazında konuya ilişkin araştırmaların sonuçları, öğrencilerin matematik okuryazarlığı sorularına uzak kaldıklarını, bağlamlarına alışık ... -
Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı hakkındaki öğretmen görüşlerini belirleme amacı taşıyan bu çalışmada Demir (2007) tarafından hazırlanan veri toplama aracı Bursa ilinde görev yapan 212 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. ... -
Fen bilimleri öğretiminde araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersinin öğretiminde Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini incelemektir. Araştırma; 2013-2014 öğretim yılında, Bursa ... -
İlköğretim matematik öğretmenlerinin ders dokümanı hazırlama süreçlerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenme – öğretme sürecinin en önemli öğelerinden biri olan öğretmenlerin öğrencileri için hazırladıkları derslerini yapılandırırken kullandıkları kaynakları nasıl düzenledikleri sorusu bu çalışmanın çıkış noktasını ... -
Öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden yararlanma düzeylerine ilişkin algıları
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin, mesleklerinde ÖMB derslerinden yararlanma düzeylerine ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel araştırma geleneği içinde yer alan olgubilim (fenomenoloji) şeklinde desenlenmiştir. ... -
2007 YÖK müzik öğretmenliği lisans programı bireysel çalgı (keman) dersi içeriklerinin öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2007 YÖK Müzik Öğretmenliği Lisans Programının Bireysel Çalgı (Keman) Dersi İçeriklerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın problem cümlesi, `2007 YÖK Müzik Öğretmenliği Lisans Programının ... -
La notion du temps chez Marcel Proust et l`analyse du temps psychologique dans son roman: Un Amour de Swann
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Her roman, belirli formlar seçerek, en içten duygularını esere aktaran yazarın görüşünü ifade eder. Gelişim sürecinde ise, roman ilk kez 19.yy da insanı ve onun iç dünyasını konu etmeye başlar ve 20.yy itibariyle tam ... -
Daf- studierende lehren daf- studierende:Eine empirische studie über das peer- tutorium
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma deneysel nitel bir araştırma olup akran destekli öğrenme yaklaşımının Almanca dilbilgisi öğrenme süreci üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Almanya deneyimi olan ve olmayan öğrenciler ile iki kişilik grup ... -
İlkokul öğretmenlerinin akademik iyimserlik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-18)Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin akademik iyimserlik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
Müzik öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavıyla ilgili kaygıları üzerine bir araştırma
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında (ABD) son sınıfta okuyan müzik öğretmeni adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına yönelik kaygı durumlarının bazı değişkenler ... -
Okul öncesi dönemde çocukların ve öğretmenlerin çocuk-öğretmen ilişkisine yönelik algılarının incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-11)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde çocukların ve öğretmenlerin, çocuk-öğretmen ilişkisine yönelik karşılıklı algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımının kullanıldığı ... -
Romantik ilişkilerde şiddetin ana baba tutumları ve benlik saygısı ile ilişkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-09)Bu araştırmada; romantik ilişkilerde şiddetle ana baba tutumu, benlik saygısı ve bazı değişkenler arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılından Marmara'da bir devlet ...