Kamu sektörü organizasyonları ile özel sektör organizasyonlarında çalışanların motivasyon algıları üzerine bir değerlendirme: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz organizasyon yöneticilerinin işyerinde verimi ve etkinliği arttırmak ve kurumsal hedefleri gerçekleştirmek için üzerinde en fazla durdukları hususlardan biri de çalışan motivasyonudur. Motivasyon, bireyleri harekete geçiren, performanslarını arttıran ve yaptıkları işe kendilerini adamalarını sağlayan temel organizasyonel konulardan biridir. Bu çalışmanın amacı ülkemizdeki özel sektör çalışanları ile kamu sektörü çalışanları arasında motivasyon anlamında farklılıklar olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu sorunun cevaplarını elde edebilmek için ise iki sektör arasındaki motivasyonel farklar, motivasyon araçlarının türleri ile performans ve işe bakışa etkileri karşılaştırılmıştır. Bu doğrultuda öncelikle literatür taraması yapılmış ve bu doğrultuda hipotezler geliştirilmiştir. Bu sorulara cevap bulmak için nitel araştırma yöntemlerinden yüz yüze mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen hipotezlerin test edilmesi noktasında 23 kamu sektöründen ve 24 özel sektörden olmak üzere toplam 47 çalışanla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda üretilmiş olan yedi hipotezden altı tanesi araştırma sonucunda tamamen desteklenirken sadece bir tanesi kısmen desteklenmiştir. Worker's motivation is one of the important issues that today's organization administration's spend time to increase job efficiency and activity and to realize organizational goals. Motivation is a basic organizational concept that pushes the individuals, icreases their performances and help them to dedicate themselves to their jobs. The goal of this study is to find out whether there are differences between the state sector and the private sector in terms of motivation in Turkey.To answer this question the motivational differences, types of motivation tools and their effects on performence and job perception have been compared. Bu sorunun cevaplarını elde edebilmek için ise iki sektör arasındaki motivasyonel farklar, motivasyon araçlarının türleri ile performans ve işe bakışa etkileri karşılaştırılmıştır. In this direction a literature review has been carried aout and hypothesis have been stated. To find out meaninful answers a qualitative research approach has been followed and face-to-face interviews have been done. To test the hypothesis interviews were done with 47 participants, 23 of them from state sector and 24 of them from private sector. At the end of the study six of the seven hypothesis have been supported and only one hypothesis was partially supported.
Collections