Gerçek kulak ölçümü (real ear measurument-REM) uygunluğu olan işitme cihazı kullananlarda abbreviated profile of hearing aid benefit (APHAB) anketi ile memnuniyet değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçek Kulak Ölçümü (Real Ear Measurument-REM) Uygunluğu Olan İşitme Cihazı Kullananlarda Abbreviated Profile of Hearing Aid Benefit (APHAB) Anketi ile Memnuniyet DeğerlendirmesiAmaç: İşitme cihazlarından fayda ve memnuniyet değişik şekillerde ölçülebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; kulak kalıbı da dahil olmak üzere işitme kaybına göre uygun fittingi yapılmış olan işitme cihazı kullanıcılarının işitme cihazından fayda ve memnuniyetlerini değerlendirmektir. Materyal ve Metod: Bu çalışmada işitme cihazı memnuniyet değerlendirmesi için 24 sorudan oluşan Abbreviated Profile of Hearing Aid Benefit (APHAB) anketi kullanılmıştır. Çalışmaya değişik tip ve derecedeki işitme kaybına sahip toplam 301 kişi katılmıştır. 141 erkek, 160 kadın katılımcının yaşları 18-65 yaş arasında değişmekte olup ortalama yaş 49,11±13,89 yıldı. Çalışmaya katılan 187 birey tek kulakta, 114 birey ise çift kulakta işitme cihazı kullanmaktaydı. Anket sorularına verilen cevaplar 7 puan üzerinden değerlendirilmiş ve yüksek puanlar daha fazla memnuniyeti göstermiştir. Bulgular: Sağ kulakta işitme cihazı kullananların aldıkları puan ortalamaları 4,23-5,75 arasında, sol kulakta işitme cihazı kullananların aldıkları puan ortalamalarıise 4,20-5,72 arasındadır. Memnuniyet açısından işitme cihazının sağ ya da sol kulakta kullanılması istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmamaktadır (p>0,05). Çift taraflı işitme cihazı kullananların memnuniyet puanları tek taraflı işitme cihazı kullananlara göre daha yüksekti ve aralarındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). İşitme kaybı tipleri arasında cihazdan memnun olma açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamadı (p>0,05).Sonuç: İşitme kaybının derecesi hafiften çok ileriye kadar arttıkça işitme cihazından sağlanan memnuniyet azalmaktadır. İşitme kaybı tipleri arasında cihazdan memnun olma açısından ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sağ ve sol kulak için en fazla memnuniyet hafif derecede iken, en az memnuniyet çok ileri derece işitme kaybında gözlenmiştir. Cihaz kullanımından memnuniyet cihazın sol ya da sağ kulakta kullanılmasına bağlı olarak değişmemektedir. Çift taraflı işitme cihazı kullanımında ise hasta memnuniyetini daha fazla artırmaktadır. Anahtar Kelimeler: İşitme cihazı, işitme kaybı, memnuniyet, APHAB anketi. Evaluation of Satisfaction with the Abbreviated Profile of Hearing Aid Benefit (APHAB) Questionnaire for Individuals Using Hearing Aid Optimised with Real Ear Measurements (REM) Aim: Benefit or satisfaction from hearing devices can be measured in various ways. The aim of the present study is to evaluate the benefit and satisfaction of hearing device users fitted appropriately according to their hearing loss with the ear mould.Material and Methods: In the present study, the Abbreviated Profile of Hearing Aid Benefit (APHAB) Questionnaire, composed of 24 questions, was used to evaluate satisfaction with the hearing device. 301 individuals (141 males, 160 females) with various types and degrees of hearing loss contributed in this study. Their ages varied between18 and 65, and the mean age was 49.11±13.89 years. Of the participating individuals, 187 were user of hearing device in one ear, and 114 were user of hearing devices in both ears. Each questions have 0-7 point scale and higher points show more satisfaction. Results: Mean score of right ear hearing aid users is between 4.23-5.75 and left ear hearing aid users is between 4.20-5.72. By means of satisfaction, there was no statistically significant difference using the hearing aid whether right or left ear (p>0.05). Bilateral hearing aid users satisfaction scores are higher than unilateral hearing aid users, and this difference is statistically significant (p<0.05). However, there was no statistically significant difference of satisfaction from the hearing aid, regarding the type of hearing loss (p>0.05). Conclusion: The satisfaction from the hearing device reduces with the increase of the degree of hearing loss from mild to profound. By means of types of hearing loss, no significant difference found for satisfaction from the hearing device. For the left or right ears, mild hearing loss possess best satisfaction scores and profound hearing loss have the worst scores. Satisfaction does not depend on the side of hearing aid. Bilateral hearing device use increases patient satisfaction. Key Words: Hearing device, hearing loss, satisfaction, APHAB Questionnaire.
Collections