Konuşma gecikmesi olan ve olmayan 3-6 yaş aralığındaki çocukların Standford-Binet zekâ testi ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
AMAÇ: 3-6 yaşları arasındaki konuşma gecikmesi olan çocuklarla, normal dil ve konuşma becerilerine sahip çocukların Stanford-Binet Zeka Testi sonuçlarına göre bilişsel becerilerinin karşılaştırılmasıdır.GEREÇ VE YÖNTEMLER: Çalışmamıza, 3-6 yaş arasında olup konuşma gecikmesi şikayeti ile kliniğimize başvuran ve PLS -5( Preschool Language Scale )/Okul Öncesi Dil Ölçeği-5 testi ile değerlendirildikten sonra konuşma gecikmesi eğitsel tanısı alan 31 çocuk konuşması gecikmiş gruba dahil edilmiştir. Bununla birlikte aynı yaş aralığında olan ve normal dil-konuşma gelişimine sahip olan 30 çocuk kontrol grubu olarak alınmıştır. Konuşma gecikmesi olan ve olmayan çocuğa sahip ailelerin sosyo-demografik bilgilerini ve çocukların konuşma gelişimini değerlendiren soruların yer aldığı 'Genel Bilgi Formu' görüşme yoluyla doldurulduktan sonra, bütün çocuklara zeka yeterliliklerini değerlendirmek için Standford – Binet Zeka testi uygulanmış ve her iki gruptan elde edilen veriler karşılaştırılmıştır.BULGULAR: Çalışmamızda konuşma gecikmesi olan çocukların zeka bölümü puanları ile normal dil-konuşma gelişimine sahip çocukların Standford-Binet puanları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05) Bununla birlikte, cinsiyet, anne ve babanın eğitim düzeyi, annenin çalışma durumu, ailenin sosyal güvencesi, ortalama geliri, ekonomik durumu, çocuk sayısı, aile tipi, çocuğun doğum sırası, çocuğun anaokulu ve kreşe gidip gitmemesi ve günlük teknolojik cihaz (tablet, bilgisayar vb.) kullanım süresi gibi değişkenler bakımından hasta ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark görülmemesine rağmen, çocuğun bakımından sorumlu olan kişi, günlük TV izleme süresi ve çocuğun konuşma anlaşılırlığı gibi değişkenleri bakımından hasta ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05).SONUÇ: Konuşma gecikmesi olan çocuklarda altta yatan neden sıklıkla işitme kaybı, bilişsel gelişim geriliği veya psikososyal uyaran eksikliğidir. Bu nedenle konuşma gecikmesi tanısıyla takip edilen çocuklarda altta yatan nedenin bulunması ve terapinin ona göre organize edilmesi bakımından son derece önemlidir. Aim of the Study: The objective of the current study is to make to compare children who have delayed speech and the children who have normal abilities/capabilities in speaking and learning language (without delayed-speech) according to the cognitive abilities of the children intended to measure with Stanford-BINET Intelligent Test. Methods and Materials: In the present study, 3-6 year old children (who have delayed speech) were consulted to our clinic. These children were measured/tested with PLS -5 (Preschool Language Scale). After evaluating the results of Preschool Language Scale (PLS-5), 31 children were diagnosed with delayed-speech. In addition to this, other 30 children were assigned as a control group for this study. Further, informed consent form were given to the children's families (families with delayed speech children/ and families without delayed speech children) in order to obtain speech development of children and families socio-demographic situation. After families complete the informed consent form and Stanford Binet Intelligent Test was performed to all children in order to acquire clear information about children's intelligent levels. The results of the Standford Binet Intelligent test was compared between children. Findings of the Study: There were not statistically significant differences between two groups according to Stanford Binet IQ score (p>0.05). There were not statistically significant differences between control and experimental group (children with delayed speech) with respect to gender, education levels of families, working status of mother, social assurance of family, income level of family, economical situation of family, number of children in family, types of family, birth order of children, children who go kindergarten/nursery or not, and daily technological usage (iPad, computer) levels. On the other hand, results of study emphasize the significant differences between control (children with normal speech development) and experimental (children with delayed speech) regarding to ; the person who look after the children, daily watching TV levels and, speech intelligibility of the children (p<0.05).Result of the Study: The current study implies that; hearing loss, delay in cognitive development, lack of psychosocial stimuli cause to delayed speech. It is essential to directly focus to the underlying reasons of the delayed speech before planning the appropriate therapy.
Collections