Otizmli ve normal gelişim gösteren çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, karşılaştırmalı yöntemle `Normal Gelişim Gösteren veOtizmli`Çocukların`İfade Edici ve Alıcı Dil` Becerilerinin İncelenmesidir.Sistematik gözlem tekniği olarak TEDİL yani `Türkçe Erken Dil GelişimTesti`uygulanmış, karşılaştırmalı betimsel yöntemle çocukların `İfade Edici ve Alıcı Dil`becerilerini incelemek üzere planlanmış, deney grubu Yalova' da yaşayan 2-7 yaşaralığında 30 `OSB` atipik otizm tanılı birey ve kontrol grubu olarak 30 `NormalGelişim Gösteren` birey olmak üzere araştırma evreninde 60 çocuk bulunmaktadır.TEDİL soruları sorulmuş ve alıcı, ifade edici ve toplam dil puanlarıhesaplanmıştır. 3 kategorik değişken oluşturulmuş, devamında gruplara göretanımlayıcı istatistiklere ve grafiklere yer verilmiş olup gruplar arası anlamlı farkolup olmadığı test edilmiştir.OSB grubu alıcı dil puanları, ifade edici dil puanları ve toplam dil puanlarıaçısından kontrol grubundaki çocuklara oranla düşük olduğu ve bu düşüklüğünistatistiki açıdan anlamlı olduğu, OSB grubu çocukların alıcı dil – dil bilgisi, alıcıdil–semantik, ifade edici dil – dil bilgisi, ifade edici dil – semantik puanlarınınkontrol grubundaki çocukların puanlarından daha düşük olduğu, bu farkların daistatistiki açıdan anlamlı oldukları gözlenmiştir.Sonuç olarak, OtizmSpektrum Bozukluğu tanılı deney grubunun ifade edicive alıcı dil becerileri puanlarında,kontrol grubuna oranla anlamlı bir düşüklük olduğuve hem alıcı hemde ifade edici dilin Semantik ve dil bilgisi bölümlerinde başarısızoldukları sonucuna ulaşılmıştır. This descriptive study aimed to compare the receptive and expressivelanguage skills of children with autism and normally developing children byanalyzing their responses to the Turkish Early Language Development Test (TEDİL).İn study, the experimental group Yalova between 2 and 7 years of age living in thecenter ASD diagnosed between 30 children and the control group `NormalDevelopment` There are 30 children in the study population, there are a total of 60children.Calculated languages TEDİL and 3 categorical variables were created. Dataentry and statistical tests of SPSS (v.22.0) was performed using software package.According to the group continued to descriptive statistics and graphics is tested withthe appropriate testing ground given that there is no significant difference betweengroups.ASD group receptive language scores of children in expressive languagescores and the lower than children in the control group in terms of total languagescores, and this difference was statistically significant and ASD group receptivelanguage - grammar, receptive language - semantic (meaning knowledge), expressivelanguage - grammar, expressive language - semantics (semantics) of children islower than the score in the score of the control group were observed to be statisticallysignificant these differencesIn summary, it was found that the children with autism have difficulties inreceptive and expressive language skills and are limited in aspects of language suchas syntax and morphology
Collections