Show simple item record

dc.contributor.advisorKoyuncu, İbrahim
dc.contributor.authorOrçan(Selçuk), Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:57Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:57Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687843
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı müdür davranışının öğretmen morali üzerindeki etkisini saptamaktır. Araştırmanın örneklemi Ankara 'daki dört lisede çalişan 144 öğretmenden oluşmuştur. Okullar 1986 Üniversiteye Giriş Sinavı sonucunda üniversiteyi kazanma başarısına göre yüksekten başlayarak düşüğe göre seçilmiştir. Okulların başarı listesi ÖSYM 'den alınmıştır. Ayrancı, Atatürk, İncirli ve Anafartalar devlet liseleri örneklem olarak seçilmiştir ve bu okulların öğretmenleri verilen anketi doldurmuşlardır. Veriler Halpin ve Croft tarafından geliştirilen Örgüt İklimini Tanımlayıci Anket ' le (OCDQ) toplanıp Çoklu Regresyon Tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Bu teknik, bağımsız değişkenlerin bağımlı bir değişken üzerindeki toplam varyansa olan ortak ve bireysel katkilarini göstermektedir ve bu nedenle bu çalışmada kullanılmıştir. Analiz sonunda, müdür davranışının öğretmen moralini etkileyen tek faktör olmadığı-, ayrıca öğretmenin kişiliği, işten elde edilen doyum, gelir durumu, okulun imkanlari, toplumdan gelen destek ve saygı, insanlarla iyi ilişki kurabilme yeteneği gibi başka Önemli faktörlerin de öğretmenin morali üzerinde etkili olduğu, ve bu faktörlerin de öğretmen morali araştırılırken göz önünde bulundurulması gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to determine the effect of principal behavior upon teacher morale. The sample of the study consists of 144 teachers working in the four of the public high schools: namely the Ayrancı, Atatürk, incirli and Anafartalar High Schools. Halphin and Croft's Organi zational Climate Description Ouestionnarie was used to obtain data. The data were analyzed by utilizing the Regression Analysis Technique. This technique was chosen as it enables one to predict the joint and unique contribution of the variance of the indepen dent variables upon the dependent variable. The anaysis of the data shows that principal behavior is not the sole determinant of teacher morale, but many other factors seem to effect it such as teacher's personality, satisfaction obtained from monetary situation, and teaching, school facilities, recognition and support from the society, ability to have good relations with people and students, etc. These factors also should be taken into consideration in exploring teacher morale in further studies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Study of the effects of principal`s behavior on teacher`s morale in Turkish high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid13794
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13794
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess