Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Sabri
dc.contributor.authorOniz, A. Suzan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:46Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:46Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687790
dc.description.abstractÖZET ODTO-YDYO' nun yeni başlayanlar düzeyindeki öğrencilerine komposizyon düzenleme becerileri kazandıracak öğretim malzemeleri bulmak veya geliştirmek sorunu ele alınmıştır. Bu amaçla YDYD'nda dört deney ve dört kontrol sınıfında bir deney yapılmıştır. îleriki aşamada yapılacak karşılaştırmada kullanmak amacı ile deney öncesinde adı geçen sekiz sınıf öğrencilerinden kısa bir betimleyici komposizyon yazmaları istenmiştir. Bundan sonra yalnız dört deney sınıfından tanıma düzeyindeki komposizyon düzenleme becerilerinden bazılarını içeren deneysel öğretim malzemeleri kullanılmıştır. Bu aşama sonunda hem deney hem de kontrol sınıflarına ikinci bir kısa betimleyici komposizyon yazdırılmıştır. Daha sonra deney öncesi ve sonrası yazılan komposizyonlara ilişkin bulgular karşılaştırılmıştır. Varılan sonuç şöyledir: Komposizyon düzenleme becerilerinden bazıları, yeni başlayan İngilizce öğrencilerine tanıma düzeyinde öğretildiklerinde bu beceriler öğretim yazma düzeyine de aktarılmaktadır. Bir başka deyişle, öğrenciler bu yazma becerilerini aslında gerçek anlamda uygulamasını yapmadıkları halde komposizyon yazarken kullanmaktadırlar.
dc.description.abstractABSTRACT The problem is to find or develop writing materials which can be used at the Department of Basic English at the Middle East Technical University in order to teach beginner-level EFL learners organizational writing skills. An experiment was conducted with four experimental and four control classes at the DBE. 'All of the eight classes wrote a short descriptive essay prior to the experiment to establish a baseline for later comparison. Then only the experimental group received additional instruction through the use of experimental materials aiming to teach some aspects of organization in writing only on the recognition level. Following instruction, the experimental and control group learners were asked to write a second short, descriptive essay. These pre- and post-experimental essay findings were then compared. The conclusion is that when some aspects of organization in writing are taught to beginners on the recognition level, these aspects are transferred to production; i.e., learners use them in their writing assignments although they have not actually practised them. - iii -en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleStrateges for teaching some aspects of organizational skills in writing TOEFL beginners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmTest of English as a Foreign Language
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid13928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13928
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess