Opinions of Iranian elementary teachers and students about educational television according to sex and the relationships between their viewing time and some selected variables
dc.contributor.advisor | Akarsu, Füsun | |
dc.contributor.author | Otraghchi, Majid | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:45Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687786 | |
dc.description.abstract | ÖZET Betimleyici ve açıklayacı nitelikteki bu çalışma, Tahran' daki İranlı öğrenci ve öğretmenlerin cinsiyete göre eğitim televizyonu hakkındaki düşüncelerini ve izleme süreleriyle bazı seçilmiş değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu örneklem 10 ilkokulun beşinci sınıfları arasından rastgele örneklemeyle seçilen 10 sınıfında bulunan 300 öğrenci ile bu sınıfların öğretmenliğini yapan 100 öğretmenden, oluşmaktadır. Bu okullar, sınıflar ve denekler, 1987 yılında Tahran 'daki ortaokulların sosyo-ekonomik düzeylerine göre yapılan bir örnekleme planına göre orantılı rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen, öğrenci ve öğretmenler için hazırlanan iki görüş formu uygulanarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzdeler hesaplanmış, gruplar arası karşılaştırmalarda ki kare(chi-square) teknikleri kullanılmıştır. İran'daki okulların cinsiyet bazında birbirlerinden ayrılmasına ve kız-erkek okullarının birbirlerinden ayrı tutulmalarına rağmen, bu araştırma öğrenci ve öğretmenlerin görüş formlarında yer alan konuların çoğunda görüş ayrılığı içinde olmadıklarını göstermiştir. Bu çalışmada, öğretmenlerin televizyon izleme süreleri ile öğretmenlik deneyimi süreleri, cinsiyetleri ve deneyim süreleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunamamıştır. Öğrencilerin televizyon izleme süreleri, cinsiyetleri ve annelerinin -vi-eğitim düzeyleri arasında da anlamlı ilişkiler bulunamamıştır. Bu araştırma, öğrenci ve öğretmenlerin genelde eğitim televizyonuna karşı olumlu tutumlara sahip olduklarını göstermiştir. Denekler eğitim televizyonunun eğitimde bir rolü olduğuna, ilkokullarda kullanılabileceğine, öğrencinin öğrenmesini zenginleştireceğine ve çeşitli derslerde yardımcı olacağına inanmaktadırlar. Kadın ve erkek öğretmenler eğitim televizyonunun öğrencinin motivasyon ve yaratıcılığını arttıracağını, öğretmenlerin işini kolaylaştıracağını, okul laboratuvarlarının eksik yönlerini telafi edeceğini ve sınıfta öğretmenlerin ders anlatımını tamamlayacağını düşünmektedir. Ancak, öğrenci ve öğretmenlerin cinsiyet açısından görüş formlarındaki bazı sorularda fikir ayrılığında bulundukları gözlenmiştir. Örneğin, erkek öğretmenler eğitim televizyonunun öğretmenin işinin önemini azaltacağına ve öğretmenlerin açığını kapatamayacağına inanmaktadır. Öğretmen ve öğrenciler mevcut eğitim televizyonunu eleştirmekte ve programların sunuluş şekilleri, eğitim televizyonunun geleceği, yayım yolları, kullanımda karşılaşılabilecek sorunlar gibi konularda önerilerde bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda, gelecekteki araştırmacılar için birtakım önerilerde bulunulmuş ve İran'daki uygulamalara yönelik tavsiyeler getirilmiştir. Anahtar Sözcükler: İlkokul 5. sınıf öğrenci ve öğretmenleri; görüşleri eğitim televizyonu; izleme süresi. -vıı- | |
dc.description.abstract | ABSTRACT OPINIONS OF IRANIAN ELEMENTARY TEACHERS AND STUDENTS ABOUT EDUCATIONAL TELEVISION ACCORDING TO SEX AND THE RELATIONSHIPS BETWEEN THEIR VIEWING TIME AND SELECTED VARIABLES BY OTRAGHCHI, MAJID DOCTOR OF EDUCATIONAL SCIENCES Supervisor: Assoc. Prof.Dr. FÜSUN AKARSU February, 1989, 119 Pages A descriptive-exploratory study was designed to investigate the opinions of Iranian teachers and students of elementary schools in Tehran about educational television according to sex and the relationships between their viewing time and some selected variables. The sample consisted of 400 subjects (300 students and 100 teachers) in grade five level from 10 elementary schools (5 schools for each sex) and 10 classes (5 for each sex). These schools, classes, and subjects were randomly selected according to a sampling plan from socio-economic status of state elementary schools in Tehran district in 1987. The data were collected by administering two opinionnaires (students and teachers' opinionnaires) developed by the researcher. -iii-The percentages were calculated and the chi-square statistical technique was utilized in analyzing the data. The chi-square is a non-parametic statistical procedure which enables one to determine whether two nominal or ordinal measures are related. Although the schools in Iran are separated on a gender basis as boys' and girls' schools, the results of this study show that the students and teachers were in agreement towards most of the issues on their opinionnaires. Throughout this study, it was found that there were no significant statistical relationships between teachers' viewing time and their sex and years of experience, as well as between students' viewing time and their sex and mothers' educational level. The results of this study show that students and teachers in general have positive opinions toward educational television. They believe that, educational television has a role in education. It can be used in elementary school, can enhance student learning and it can help in various school subjects. Meanwhile, teachers(male and female) believe that educational television can enhance student motivation and creativity; it can help teachers to teach; it can compensate for the shortage of school laboratories and it can be used in the classroom as a supplement to the teacher's lecture. However, students and teachers disagreed with respect to a few questions in their opinionnaires when compared on a gender basis; i.e., male teachers believe that educational television may diminish the importance of the teacher's job, and it can not compensate for the shortage of teachers. -iv-Teachers and students criticize the present educational television programs and make various suggestions concerning programs for the future and their format, the way of broadcasting the programs, educational areas for educational television programs, obstacles in further educational television utilization, and the use of educational television in the classroom. Some suggestions were made for further research, and some recommendations were presented for Iran. Key words: Opinions of students and teachers of elementary school, grade 5, educational television, viewing time. -v- | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Opinions of Iranian elementary teachers and students about educational television according to sex and the relationships between their viewing time and some selected variables | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Iran | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Television | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 13795 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 13795 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |