The Perceptions of general high school teachers and principals on classroom supervision carried out by ministry supervisors
dc.contributor.advisor | Boşgelmez, Meral | |
dc.contributor.author | Karsli, Mehmet Durdu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:29Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687713 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmanın amacı, öğretmen ve okul müdürlerinin ders teftişleri hakkındaki algılarının ortaya çıkarılması ve ayrıca problem ve alt problemlere açıklamalar getirilmesi olarak saptanmıştır. Araştırmanın örnek 1 em gruplarından biri, Diyarbakır'daki genel liselerde çalışan 53 öğretmenden oluşmaktadır. Diğer örneklem grubu ise Diyarbakır'daki 53 lise müdür ve müdür yardımcılarını içermektedir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket Bursalıoğlu'nun (1981) bir çalışmasından faydalanılarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Aritmetik ortalama, standard sapma, frekans dağılımları gibi istatistiksel hesaplamalar yapıldıktan sonra, toplanan veriler T-test ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmada aritmetik ortalama, standart sapma, frekans dağılımları gibi nicel ve nitel analizler kullanılmıştır. Bilgi analizleri ttest ve one-way tek yönlü varyans analizi kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğretmen ve okul müdürlerinin ders teftişleri hakkındaki algıları arasında belirgin bir fikir birliği olduğu ortaya çıkmıştır. Yine analizler göstermiştir ki, ders teftişi hakkındaki algılar ile branş, cinsiyet, kıdem ve tecrübe arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Başka bir deyişle, tüm kadın-erkek öğretmen i i ive müdürler, her bir kıdem, branş ve eğitim seviyesindeki tüm öğretmen ve müdürler ders teftişi hakkında benzer ve ortak algılara sahiptir. Yalnızca birkaç konu hakkında öğretmen ve okul müdürlerinin olumlu algılara sahip oldukları, diğerleri hakkında olumsuz algılarının olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu olarak algılanan konulardan birisi de, müfettiş olmak için yalnızca öğretmen olmanın yeterli olduğu, ayrıca bir eğitim veya uzmanlığa gerek olmadığıdır. Oysa literatürde bu düşüncenin zaten olumsuz bir görüş olduğu ifade edilmekte ve müfettiş olmak için yalnızca öğretmen olmanın, teftiş görevlerini yerine getirmek için tek başına yeterli olmadığı ifade edilmiştir. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT A Study on the Perceptions of Teachers and Principals on Classroom Supervision by KARSLI, Mehmet Durdu of Educational Sciences METU, 1990 The purpose of this study was to investigate the perceptions of teachers and principals on classroom supervis ion. One of the sample groups of this study consisted of 53 teachers from the general high schools in Diyarbakır City. And the other sample group of the study consisted of 53 principals from the general hig*h school in Diyarbakır City. The instrument utilized for the data collection vas developed by researcher» based on the existing literature (Bursal login, 1981 ). Quantitative analysis involving means, standard deviations, absolute and relative frequencies, were utilized. The data was analysed by using' t-test and one-way analysis of variance. Analysis of data revealed that there is clear agreement between teachers and principals on the perceptions about classroom supervision. Also analysis of data revealed thatthere is no significant relationship between perceptions on the stibject and sex, branch, job experiences, levels of education. In othervords, all male-female teachers and principals, all branch teachers and principals, teachers and principals who are on all levels of education, and all experienced and unexperienced teachers and principals have the same or common perceptions on the classroom supervision. The foundings showed that teachers and principals, on the one hand, expect that supervisors must perform as a leaders, as a guider, etc. On the other hand, they stated that only being teacher is sufficient in onder to be a supervisor, there is no need to any extra or special education. This is a dilemma or contradiction. Analysis of data also revealed that teachers and principals perceived that supervisors have more authority although, according to recent studies, supervisors perceived that they should have more authority. It is seen that there is no agreement between supervisors and teachers. 1 1 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The Perceptions of general high school teachers and principals on classroom supervision carried out by ministry supervisors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.identifier.yokid | 13798 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 13798 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |