Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Sabri
dc.contributor.authorBaştürkmen, Helen
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:28Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687708
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma yabancı dil öğrenimindeki tutum ve güdül eme ile ilgilidi r. Tutum ve güdüleme alanındaki son gelişmeler incelenmiş ve bu iki faktör tanımlanarak dil öğrenimi sürecindeki yeri belirlenmiştir. Güdüleme ve tutumun rolü ve nedenleri konusundaki tartışmalı noktalar sunulmuştur. Bil kent üniversitesi 1. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmedeki tutum ve güdülemelerini saptamak amacıyla bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları öğrenci lerin İngilizce aracılığıyla eğitim yapmak zorunda oldukları için güdülemelerinin yüksek olduğunu göstermektedir. 1İngilizce öğrenimi konusundaki tutumlarının İngilizce kursları açısından değil de öğrenme amaçları açısından daha o1um1u o1duğu gözlenmiştir. Anket sonuçları yorumlanarak Bilkent ünivers itesi İngilizce öğretimi programı için değişiklikler önerilmiştir. -iv-
dc.description.abstractABSTRACT This study is concerned with attitudes and motivation in foreign language learning. A survey is made of the major writings in the field. The components of these two factors are described alongside the places ascribed to thern in various models of the language learning process. Controversies concerning the causes and roles of motivation and attitudes are presented. A questionnaire is conducted to asses the motivational and attitudinal states of Bil kent University Freshman students towards learning English. Results show these students to have high levels of motivation but to have stronger instrumental than integrative orientation. It is also found that attitudes are more favourable to the goal of learning ie. proficiency in English Language, than towards the Eng 1 i sh cou r ses expe r i enced. The results of the questionnaire are interpreted in relation to the English Language teaching situation at Bil kent University and suggestions are made for modi f i cat i ons..men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMotivation and attitudes towards learning english a profile of Bilkent University freshman students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid13945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13945
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess