Show simple item record

dc.contributor.advisorPaykoç, Fersun
dc.contributor.authorBader, Qassem Hussien Y.
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:27Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:27Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687705
dc.description.abstractÖZET Bu tezde, Ürdün'de öğretmen yetiştiren yüksek okullarda okuyan sosyal bilgiler öğrencilerinin problem çözme becerilerini kazanmalarındaki varyans incelenmiştir. Bu çalışmada, öğrenci algılarına göre öğretmenin problem çözme davranışları, öğrencilerin bilimsel tutumları, `Tawjihi` testinden alınan ortalama puan, Tawjihi testi sosyal bilgiler ortalama puanı, yüksek okuldaki genel not ortalamaları, cinsi yet, babanın eğitim düzeyi, oturma yeri ve yüksek okul türü gibi bağımsız değişkenlerin problem çözme becerilerini kazanmadaki varyansın açıklanmasına ortak ve göreli katkıları incelenmiştir. 1989-1990 akademik döneminde Ürdün'de öğretmen yetiştiren iki yıllık yüksek okullarda Sosyal Bilgiler alanında okuyan 453 öğrenci, 95 ' i erkek ve 358 'i kız olmak üzere bu çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu öğrencilerin bulunduğu okulların yedisi devlet okulu ve beşi özel okul niteliğindedir. Araştırmacının 1990 Şubat ayında geliştirdiği anket ve dört ölçme aracı (Bilimsel Tutum ölçeği, öğrenci Algılarına Göre öğretmenin Problem Çözme Davranışları ölçeği, Değiştirilmiş Watson Glaser Kritik Düşünme Ölçegi-Arapça Formu) ile veriler toplanmış ve yüksek okul kayıtlarından yararlanılmıştır. Bakımsız değişkenlerin ortak ve göreli katkılarını saptamak amacıyla çoklu regrasyon istatistik tekniği kullanılmıştır. Analizler sonucunda bağımlı değişkendeki varyansın % 25'nin bağım sız değişkenlerin ortak katkıları ile anlamlı olarak açıklanabildiği bulunmuştur. Çalışmada yer alan bağımsız değişkenlerin problem çözme becerilerinin kazanılmasındaki varyansı şu sırayla anlamlı olarak açıkladığı gözlenmiştir. Öğrenci algılarına göre öğretmenin problem çözme davranışları, öğrencilerin bilimsel tutumları, `Tawjih` testinden alınan ortalama puan, yüksek okuldaki genel not orta lamaları, ve babanın eğitim düzeyi.Tawjihi sosyal bilgiler testi puanı, cinsiyet, oturma yeri ve yüksek okul türünün problem çözme becerilerini kazanmadaki varyansa anlamlı katkılarının olmadığı gözlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Problem çözme becerilerinin kazanılması, Sosyal Bilgiler, iki yıllık Yüksek okul Stajyer öğretmenlik VI
dc.description.abstractABSTRACT DETERMINANTS OF THE ACQUISITION OF INQUIRY SKILLS IN SOCIAL STUDIES AT JORDANIAN COMMUNITY COLLEGES BY BADER QASSEM HUSSIEN Y. DOCTOR OF EDUCATIONAL SCIENCES SUPERVISOR:- ASSOCPROF.DR. FERSUN PAYKOÇ SEPTEMBER 1990, 169 PAGES The purpose of this study was to estimate the joint and unique contributions of the selected independent variables to an explanation of the variance produced on acquisition of inquiry skills of Jordanian community college social studies students.These variables include teacher's inquiry behavior as perceived by students, the student's inquiry attitude, `Tawjihi` grade point average, `Tawjihi` social studies grade point average, community college grade point average, i father's level of education:, as well as the student's sex, residential place, and type of community college. The actual sample to which the measurement instruments were administered consisted of 453 social studies students. They were distributed over 12 community colleges, 7 public and 5 private. There were 95 males and 358 females. mThe data was collected through the administration of four measurement instruments, A questionnaire, the Student's Inquiry Attitude Scale (SAS), the Scale for Measuring Teacher's Inquiry Behavior as perceived by Students (PTTB), and the Modified Watson & Glaser Critical Thinking Appraisal (MCTA). Community college records were also utilized. Statistical Multiple regression technique was used in the analysis of collected data to estimate both the joint and unique contribution of the independent variables to an explanation of the variance produced on the dependent variable. The joint contribution was found to be significant (a = 0.05 ) and was responsible for about 25% of the variance of the dependent variable. Selected independent variables which contributed the variance produced on student's acquisition of inquiry skills, listed in the order of magnitude, were teacher's inquiry behavior as perceived by students, student's inquiry attitude, `Tawjihi` grade point average, community college grade point average and student's father's level of education. However, variables like `Tawjihi` social studies grade point average,sex, residential place and type of community college were each found to have an insignificant unique contribution to the explanation of the variation on the student's acquisition of inquiry skills. Key words: Acquisition of Inquiry Skills, Social Studies, Community college, Pre-Service Teacher. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeterminants of the acquisition of inquiry skills in social studies at jordanian community colleges
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmTawjihi test
dc.identifier.yokid13799
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13799
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess