Show simple item record

dc.contributor.advisorCileli, Meral
dc.contributor.authorSerbest, Candan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:18Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:18Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687665
dc.description.abstractöz Dil öğrenme surecinde, öğrencilerin basarisini etkileyen bazı faktörler vardır. Bu çalışmada, öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki çalışma becerilerinin başarıları üzerinde büyük etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu amaçla, öğrencilerin çalışma becerilerini ölçen bir anket hazırlanmış ve Temel İngilizce Bölümünde 49 C Grup öğrencisine uygulanmıştır Birinci bolümde bu öğrenciler hakkında genel bilgiler ve okudukları ders kitaplarının yanısıra çalışmanın amaç i, varsayımı ve sınırlamaları belirtilmektedir» Öğrencilerin başarıları üzerinde İngilizce dil öğretimi programlarının etkisi olduğu düşünülerek, bu konudaki genel yaklaşımlar ve Temel İngilizce Bölümünün dil öğretimine olan yaklaşımı ikinci bolümde yer almaktadır. Bu bölüm ayrıca basari ve çalışma becerileri konusunda yapılan çalışmaları da içermektedir. Bu çalışma, okuma- kavrama, yazma, not alma, ödev hazırlama ve sınavlara hazırlanma gibi çalışma becerileri ile sinirlenmiştir ve öğrencilerin bu çalışma becerilerinde eksiklikleri. olduğu düşünülmektedir. Öğrencilerin geçme notları ile bu becerilerdeki seviyelerini karşılaştırmak için Pearson Product moment correlation ölçme yöntemi kullanılmıştır. Üçüncü bolum, veri toplama yöntemini, veri analizini ve sonuçların.yorumlanmasını içerir. Dördüncü bolümde ankette elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin eksikliğini hissettiği çalışma becerileri konusuna yardımcı olabilecek bazı yöntemlerden söz edilmektedir. Besici bolümde çalışmanın kısa bir özeti ve varil. an genel sonuçlar ile bazı önerilere yer verilmektedir. ivBu çalışmada 5 ek yer almaktadır. Ek A - Öğrenci Anketi (İngilizce) Ek B - Öğrenci Anketi (Türkçe) Ek C - Öğrenci Anketindeki Soruların Analizi (Yüzde olarak) Ek D - Sonuçların Değerlendirilmesi Ek E - Öğrencilerin Eksikliğini Duyduğu Çalışma Becerileri Üzerine Anket
dc.description.abstractABSTRACT Several factors affect the achievement of students in foreign language learning process» In this study, it is thought that study skills of students for learning English have primary importance in their achievement. So, the starting point was to prepare a questionnaire which aims at gathering general information about the students and their study skills for learning English. The questionnaire was administered only to 49 C Group students in three classes in the Department of Basic English, at HETU. Chapter I includes the background information about these students and the textbooks being studied. This chapter also includes the aim,' the hypothesis and limitations of this study. Since it. is thought that ELT syllabuses have importance on the achievement of students, relevant literature on approaches to ELT in general and in the DBE were surveyed in Chapter II. This chapter specifies the studies both on achievement and study skills, too. This study is limited to studying the students' skills in reading comprehension, note-taking, doing homework, writing and preparing for exams because these &re the particular skills the students need improvement. In order to correlate the levels of the students in these particular skills and their overall grades, Pearson Product moment- correlation was used as a measuring tool. Chapter III includes method of data collection, data analysis and interpretation of results. Chapter IV includes suggested procedures for improving the study skills of students in the DBE. Some techniques are also introduced and exemplified. iiChapter V arrives at a conclusion including the summary of the study and further remarks. This thesis includes five appendices s Appendix A - The students' questionnaire in English Appendix B - The students' questionnaire in Turkish Appendix C - Statistical Analysis of the I terns in the Questionnaire Appendix D - Evaluation of Results Appendix E - Further Recommandations to Diagnose Students' in Effectiveness in Some Skills (Self-survey and questionnaire) xxien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Influence of studens study skills on their academic achievement in english: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudy skills
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid17642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid17642
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess