A Study on the effectiveness of different teaching methods and mathematics achievement levels on achievement, retention, and attitude toward mathematics and selected topic
dc.contributor.advisor | Aksu, Meral | |
dc.contributor.author | Yavuz Garipağaoğlu, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:16Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687656 | |
dc.description.abstract | vi ÖZET Bu çalışmanın amacı, farklı öğretim yöntemlerinin onuncu sınıf öğrencilerinde, kısa süreli matematik başarısı ve uzun süreli matematik başarısı ile matematiğe ve konuya karşı tutumları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma, geleneksel Anlatım Yöntemi, Anlatım ve Bilgisayar Destekli Alıştırma Yöntemi, ve Keşif Yöntemi ile, üç hafta, haftada 18 saat eğitim alan 120 onuncu sınıf öğrencisi denek ile yürütülmüştür. Seçilen konu ise `Çokgensel Bölgelerin Alanları` dır. Matematik başarısını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Matematiğe yönelik tutumu* ölçmek için ise Aiken' in 1979 yılında geliştirdiği Matematik Tutum ölçeği kullanılmıştır. Konuya yönelik tutumu ölçebilmek için Aiken'in matematik tutum ölçeğinin uyarlanmış bir şekli konuya karşı tutum ölçeği olarak kullanılmış, ayrıca öğrencilerin değişik yöntem ve gereçler hakkındaki görüşlerini toplamak için bir bilgi formu verilmiştir. Araştırmanın verileri `iki yönlü Varyans Analizi` istatistiksel yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadanvii çıkan sonuçlar şöyledir: Alt matematik başarı düzeyinde Keşif yöntemi ve Anlatım ile Bilgisayar Destekli Alıştırma yöntemi ile eğitilen öğrenciler kısa süreli matematik başarısında, Anlatım yöntemi ile eğitilen öğrencilerden manidar derecede yüksek başarı puanı elde etmişlerdir. Ayrıca tüm matematik başarı düzeylerinde (alt, orta, üst) de Keşif ve Anlatım ile Bilgisayar Destekli Alıştırma yöntemleri ile eğitilen öğrenciler, uzun süreli matematik başarısında Anlatım yöntemi ile eğitilen öğrencilere göre manidar derecede yüksek başarı puanı elde etmişlerdir. Anlatım ile Bilgisayar Destekli Alıştırma yöntemi ile eğitilen öğrencilerin yalnızca Anlatım yöntemi ile eğitilen öğrencilere göre matematiğe yönelik tutum puanları manidar derecede yüksek bulunmuştur. üst matematik başarı düzeyindeki öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları, orta ve alt matematik başarı düzeyindeki öğrencilere göre manidar derecede yüksek bulunmuştur. Anlatım ile Bilgisayar Destekli Alıştırma ile eğitilen öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları, Keşif ve Anlatım yöntemleri ile eğitilen öğrencilere göre, orta matematik başarı düzeyinde manidar derecede daha yüksek bulunmuştur. Konuya karşı tutumda ise Anlatım ile Bilgisayar Destekli Alıştırma ve Keşif yöntemi ile eğitilen öğrencilerin tutum puanları, anlatım yöntemi ile eğitilen öğrencilere göre manidar derecede yüksek bulunmuştur.viii Araştırmadaki tüm bulgular düşünüldüğünde, bu araştırmanın Türk denekler ile, eğitim yönteminin kısa süreli ve uzun süreli başarı ile matematik ve konuya yönelik tutuma etkilerini araştıran ilk araştırmalardan olma önemi bulunmaktadır. Ayrıca bu araştırma sonuçlarının da daha önce hiç çalışılmamış olan eğitim yönteminin konuya karşı tutuma olan etkileri konusunda gelecek araştırmalara yönelik göndermelerde bulunabileceği düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | XIX ABSTRACT The purpose of the study is to investigate the effects of different teaching methods on immediate and retained mathematics achievement and attitude- toward mathematics; and the topic by mathematics achievement level for tenth grade students. The research is conducted on 120 tenth grade students who received instruction by Lecture, Lecture with Computer Supported Drill and Practice, and Discovery methods; for 18 hours in three weeks. The topic selected was the Areas of Polygonal Regions. For measuring the immediate mathematics achievement and retained mathematics achievement. Mathematics Achievement Test developed by the researcher was used. Attitude Toward Mathematics was assessed by the Mathematics Attitude Scale of Aiken (1979). To asses the Attitude Toward the Topic, a modified version of Aiken's Mathematics Attitude scale is used as the Scale of Attitude Toward the Topic. A questionnaire was used to find out the opinions of the students on the different methods and materials used.IV In the study, the data are analyzed by the statistical method `Analysis of variance: Two way classification`. The results of the study are as follows: In the low mathematics achievement level, the students taught by Discovery method and Lecture with Computer Supported Drill and Practice method scored significantly higher than the students taught by the Lecture method with respect to immediate mathematics achievement. Also the students taught by Discovery and Lecture with Computer Supported Drill and Practice methods scored significantly higher than the students taught by Lecture method in all mathematics achievement levels (low, middle, high) with respect to retained mathematics achievement. The students taught by the Lecture with Computer Supported Drill and Practice method scored significantly higher than `the students taught by the lecture method with respect to attitudes toward mathematics. The students in the high achievers group showed significantly higher attitudes toward mathematics than the students in the middle and low achievers group. The students taught by Lecture with Computer Supported Drill and Practice method scored significantly higher than the students taught by Discovery and Lecture methods in middle mathematics achievement level with respect to attitudes toward mathematics. The students taught by Lecture with Computer Supported Drill and Practice methodV and Discovery method scored significantly higher than the students taught by the Lecture method with respect to attitude toward the topic. Also in the low mathematics achievement level the students taught by Discovery and Lecture with Computer Supported Drill and Practice methods showed significantly higher attitudes toward the topic than the students taught by Lecture method. When all the findings are considered, this research might have significance in being among the pioneer studies performed with Turkish sample to investigate the effects of instructional method with achievement level on immediate and retained mathematics achievement and attitude toward mathematics. Also the results of this study might have address to a previously untouched area of the effects of the instructional method on the attitude toward the topic, for future researches. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A Study on the effectiveness of different teaching methods and mathematics achievement levels on achievement, retention, and attitude toward mathematics and selected topic | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Discovery teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 17626 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17626 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |