A Content-based syllabus design for the department of basic english at METU
dc.contributor.advisor | Çapan, Selma | |
dc.contributor.author | Warchol, Stephen A. | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:16Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687655 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmanın amacı, Orta Doğu Teknik üniversitesi Temel İngilizce Bölümü inceleme konusu yapılarak Türkiye- deki üniversite yabancı dil hazırlık okullarında kullanılmak üzere içerik temeline dayalı bir ders programı hazırlama yöntemi ortaya koymaktır. Birinci bölümde çalışmayla ilgili bilgiler verilmekte, Temel İngilizce Bölümü'nde var olduğu görülen sorunlar incelenmektedir. İkinci bölümde İngilizce öğretimi ders programları konusunda son yıllarda yayınlanan kaynakların kapsamlı taraması sonucunda ders programlarının hazırlanmasında var olduğu gözlenen iki genel yaklaşım yer almaktadır ` Bu yaklaşımlar, kuram ve uygulama gözönüne alınarak bu çalışmaya uygunlukları açısından incelenmiş ve sonuçta her iki yaklaşımı birleştiren bir ders programı modeli sunulmuştur 3 Üçüncü bölümde bu modelin oluşturulması için yapılması gereken bir dizi işlem hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde çalışmanın özeti ve varılan sonuçlarla birlikte modelin uygulanması ve daha geniş kapsamlı çalışmalar yapılması için çeşitli öneriler sunulmuştur. Bu çalışmanın sonunda iki ek bulunmaktadır. Birinci ekte üniversitenin fizik, kimya ve biyoloji bölümlerinde VIIIders vermekte olan öğretim görevlileri için hazırlanan an ket yer almaktadır. Anketin amacı öğrencilerin İngilizce düzeylerinin düşüklüğünün yarattığı sorunları ortaya koymaktır. İkinci ekte ise iki ders dışı okuma parçası yer almaktadır. Bunlardan birincisi bu tezin yazarı tarafın dan hazırlanmış, ikincisi ise bir öyküden uyarlanmıştır. ıx | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this study is to suggest a means for preparing a content-based syllabus for English language preparatory schools at university level in Turkey using the Department of Basic English at the Middle East Technical University as a case study. Chapter I includes background information to the study and an examination of problems perceived to exist at the Department of Basic English. Chapter II includes an extensive review of the literature concerning recent ELT syllabus design. Two general plans for syllabus design have been found to exist. Both plans have been examined for their theoretical and practical relevance to the present study. A syllabus model integrating the two plans is then presented. Chapter III explains the syllabus model by presenting a set of procedures for the production of the syllabus. Chapter IV includes a summary and conclusion, suggestions for the implementation of the model, and suggestions for further studies. Two appendices are included: the first, a questionnaire given to professors in the physics, chemistry and biology departments to confirm the existence of problems in students' English; the second, two extensive readings: one created, the other adapted. vii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A Content-based syllabus design for the department of basic english at METU | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language preparotary school | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 17647 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17647 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |