Show simple item record

dc.contributor.advisorSoysal, Muhan
dc.contributor.authorŞengün, Selim
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:14Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:14Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687646
dc.description.abstractÖZET KREDİ KARTI KULLANAN VE KULLANMAYAN KİTLELERİN YAŞAM TARZLARI BAKIMINDAN İNCELENMESİ: ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİNDE BİR KARŞILAŞTIRMA. ŞEMGÜN, SELİM İŞ İDARESİ YÜKSEK LİSANS DERECESİ Şubat, 1991 Bu çalışmanın amacı kredi kartı kullanan ve kullanmayan iki müşteri kitlesinin yaşam tarzı özellikleri bakımından bir karşılaştırmasını yapmaktır. Çalışma, Orta Doğu Teknik Üniversitesi öğretim elemanları arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan değerlendirme aracı, ilk olarak Mitchell ' in 1983 yılında A.B.D. 'de gerçekleştirmiş olduğu yaşam tarzı çalışmasında kullandığı aracın daha küçük çapta ve modifiye edilmiş bir örneğidir. Bu çalışma, kredi kartı kullanan ve kullanmayan kitleleri ayıran en önemli özelliklerin `evlilik durumu` ve `akademik unvan` olduğunu göstermektedir. Nitekim, kredi kartı kullanımı evli çiftler ve profesör ya da doçent gibi üst düzey akademik unvan sahibi öğretim elemanları arasında daha yüksektir. Kart kullanıcılarını geri kalan kesimden ayıran diğer bazı demografik ve yaşam tarzı özellikleri ise istatistiki bakımdan kayda değer bulunmamıştır. -v-Bu çalışmada kredi karti kullanıcısının psikografik profili, yaşam tarzı ve davranışları açısından incelenmiştir. Buna göre kart kullanıcı, oldukça faal ve sosyal bir yaşam sürmekte olup pek çok hobisi bulunmaktadır. Bir tüketici olarak ise, para harcamaktan ve yeni birtakım ürün ve hizmetleri denemekten hoşlanmaktadır. Potansiyel kredi kartı kullanıcısına ulaşabilmek için akılcı bir reklamcılık anlayışı, halkla ilişkiler, ve fiyatlama politikasından oluşan bir promosyon paketinin uygulanmaya konulması önerilmektedir. Ön sayfa sayısı: 14 ; sayfa sayısı: 88 ; kaynak sayısı: 39 ; tablo sayısı: 45 ; şekil sayısı: 1. Anahtar sözcükler: Kredi Kartları, Kredi Kartı Kullanıcıları, Yaşam `Tarzı, Psikografik Profil, Davranışlar, Ayırıcı Özellikler, Promosyon. -vı-
dc.description.abstractABSTRACT A COMPARISON: LIFE-STYLE PATTERNS OF CREDIT CARD USING AND NON CREDIT CARD USING POPULATIONS AT MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY, ANKARA SENGUN, Selim MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION February, 1991 The purpose of this study is to examine the differences existing between users and non-users of credit cards along life-style dimensions. The measurement instrument used in this survey is a small scale modified version of a previously developed instrument in literature by Mitchell (1983). This study found that the most significant differentiating characteristics between those population segments are two demographic variables, namely, `marital status` and `academic title`. It is indeed revealed that the rate of card usage is higher among those academicians who are married, and among those at the upper ladders of their careers. Some of the other demographic, and life-style characteristics which are thought to differentiate card users from non card users are found to be insignificant. -111-The study, as it reveals the credit card users' psychographic profiles in terms of their life-style and attitudinal characteristics, also suggests a number of marketing policies to reach the potential card users. Accordingly, the card user has a rather active and social life-style with a wide range of activities and interests in-and-outside his/her home. H/she likes spending money, and enjoys trying out new and different products/services. The potential card user may perhaps best be reached by a carefully designed promotional package, which should probably include advertising and publicity. It is also recommended that the relevant product positioning and pricing policies should also be utilized to this end. Number of preliminary pages: 14 ; Number of pages: 88 ; Number of references: 39 ; Number of tables: 45 ; Number of figures: 1. Key words: Credit cards, Card users, Life-style dimensions, Psychographic profile, Attitudes, Differentiating characteristics, Marketing policies. -iv-en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Comparison: Life style patterns of credit card using and non-credit card using populations at Middle East Technical University Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPsychographic profile
dc.subject.ytmCredit cards
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid17631
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid17631
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess