Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçlüol, Kemal
dc.contributor.authorKöksal, Servet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:13Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:13Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687641
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı orta dereceli okullardaki öğret menlerin okul iklimi ve okul etkililiğini algılamalarındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca, öğretmenlerin örneklem okullara göre, yaş, cinsiyet, en son mezun olduğu okul, okuttuğu ders, işyerindeki kıdemi ile net gelirlerine göre okul iklimi ile okul etkililiğini algılamalarında manidar bir farklılık olup olmadığını da araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi Ankara' daki 163. lise öğretme ninden oluşmaktadır; 35'i Mustafa Kemal Lisesi 'nden, 32'i, Anıttepe Lisesi 'nden, 30'u Halide Edip Lisesi'nden, 35'i Seyranbağları Lisesi'nden ve 31 'i Abidinpaşa Lisesi'nden. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler Pearson Product Moment Correlation, One-Way Analysis of Variance ve Tukey Test teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin okul iklimi ile okul etkililiğini algılamaları arasında anlamlı doğru yönde bir ilişki bulunmuştur (r=0.5998). öğretmenlerin örnek1em okullar.cinsiyet, yaş, en son mezun oldukları okul, okuttukları ders, işyerindeki kıdemleri ve net gelirlerine göre okul iklimi algılamalarında manidar bir farklılığın bulunmadığı saptanmıştır. Ancak, öğretmenlerin örneklem okullara göre okul etkililiğini algılamalarında manidar birfarklılık bulunmuştur. Bunun özellikle Anıttepe ve Seyranbağları Lisesindeki öğretmenlerin farklı algılarından kaynaklandığı saptanmıştır, öğretmenlerin hizmet süreleri de okul etkililiğini algılamalarında bir farklılık yaratmıştır. özellikle 16-20 yıl hizmet süresi olanlar arasında okul etkililiğini algılamalarında manidar farklılık görülmüştür. Hizmet süresi fazla olanlar okulu daha etkili olarak değerlendirmişlerdir. vı
dc.description.abstractABSTRACT THK RELATIONSHIP BETWEEN SCHOOL CLIMATE AND SCHOOL EFFECTIVENESS AS PERCEIVED BY THE TEACHERS IN SECONDARY SCHOOLS BY KOKSAL, Servet Master of Educational Sciences The purpose of this study is to investigate the relationship between school climate and school effectiveness as perceived by the teachers in secondary schools. It is also aimed to investigate if there is a significant difference in the perceptions of the teachers on school climate and school effectiveness in relation to their personal characteristics such as sex, age, level of education, subject taught, years of experience in the work setting and level of income. The sample is consisted of 163 high school teachers in Ankara, 35 from Mustafa Kemal High School, 32 from Anittepe High School, 30 from Halide Edip High School, 35 from Seyranbağları High School and 31 from Abidinpaşa High School respectively. As data collection a questionnaire was used. The data were analyzed by using Pearson Product Moment Correlation and One-Way Analysis of Variances with Tukey Test. Analysis of data revealed that there is a positive iiirelationship (r=0.5998) between school climate and school effectiveness as perceived by teachers. There is no significant difference in the perceptions of teachers about school- climate in relation to sample school, sex, age, level of education, subject taught, years of experience in the work setting, and level of income. However, there is a significant difference in the perceptions of teachers on school effectiveness among the sample schools. Especially in schools such as, Anittepe and Seyranbaglarx High Schools, the perceptions of teachers on school effectiveness differ significantly from the others. The difference between the perceptions of more experienced (16- 20 years) and less experienced teachers on school effectiveness was also found. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Relationship between school climate and school effectiveness as perceived by teachers in secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid17633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid17633
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess