Show simple item record

dc.contributor.advisorErtürk, Yakın
dc.contributor.authorNalçaoğlu, Asuman Suner
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:09Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687624
dc.description.abstractöz FEMİNİ ST Fi LM KURAMINDA SOSYOLOJİK VE SEMİYOLOJİK/PSİKANALİTİK YAKLAŞIMLAR: 1980'LER BOYUNCA TÜRK SİNEMASINDA `KADIN FİLMLERİ1 Asuman Suner Nalçaoğlu Bu tezde, 1960lerde Türk sinemacında ortaya çıkan 'kadın filmleri olgusu feminist bir yaklaşımla çözümlenmektedir. Bu yapılırken, feminist film kuramı içinde yer alan sosyolojik ve semiyolojik/psikanalitik yaklaşımlar ayrı ayrı tartışılmakta- ve her iki yaklaşım da `kadın filmleri'nin çözümlenmesinde kullanılmaktadır. Sonuç olarak, feminist film kuramı içinde özgün bir sentezin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda, tezin kuramsal ağırlıklı olan ilk kısmında, feminist film kuramının temel kavramsal çerçevesi, temel öncülleri, savları ve kendi iç görüş ayrılıklarından kaynaklanan farklılıkları vurgulanarak tartışılmaktadır _ Giriş bölümünün ardından, II. bölüm kuramsal bir çerçevenin oluşturulmasına ayrılmıştır. viFeminist film kuramı içinde iki temel yaklaşım vardır, sosyolojik ve 'semiyolojik/psikanalitik yaklaşımlar III. ve IV. bölümlerde bu yaklaşımlar ayrı ayrı tartışılmaktadır. V. bölümde ise, feminist film yapımı incelenmektedir. Bu tezde, 19601er boyunca Türk sinemasında yeni bir türün, `kadın filmleri', ortaya çıktığı iddia edilmektedir. Bu yeni tür, sosyolojik ve semiyolojik temelli- feminist yaklaşımlarla VI. ve VII. bölümlerde incelenmektedir. İncelemenin sonunda, bu türün ortaya, içerik düzeyinde 'ilerlemeci', ancak kadın bedeninin bir 'nesne' olara temsil edildiği alışılmış sinemasal söylemi yeniden üreten, bir 'ikili alan' çıkardığı sonucuna varılmaktadır. vii
dc.description.abstractABSTRACT SOCIOLOGICAL AND SEMIOLOGICAL/PSYCHOANALYTICAL APPROACHES IN FEMINIST FILM THEORY: 'WOMAN'S FILMS' IN TURKISH CINEMA DURING 1960s Asuman Suner Nalcaoğlu In this thesis, the phenomenon of 'woman's films' in Turkish cinema during 1960s is analyzed with a feminist perspective. In doing so, sociological and semiological/psychoanalytical approaches in feminist film theory are discussed seperately and both approaches are adapted to the analysis of 'woman's films'. As a result, an original syndesis is aimed to be developed within feminist film theory. In this respect, the first part, of the thesis is a theoretically oriented one in which the basic conceptual framework of feminist film theory with a » particular emphasis on its major premises, arguments and divergencies arising out of different points of view, is discussed. After the introductory chapter, chapter II is devoted to the construction of a theoretical framework. irThere are two main approaches in feminist film theory, sociological and semiological/psychoanalytical. These approaches are discussed in chapter III and chapter IV separately. Chapter V is devoted to feminist film making. In this thesis, it is argued that a new genre, 'woman's films', has appeared in Turkish cinema during 1960s. This new genre is analyzed with a sociologically and semiologically based feminist perspectives in chapter VI and chapter VII. At the end of this analysis, it is concluded that, 'woman's films', as a new genre, presents' an 'ambivalent terrain', which is, on the one hand, 'progressive' on the level of content, but on the other hand, it reproduces the conventional cinematic discourse of representation of female body as an `object of gaze`.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSociological and semiological/psychoanalytical approaches in feminist film theory: `Woman`s films`in Türkish cinema during 1980s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWomen reality
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmFeminism
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid13854
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13854
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess