Association between the level of perception of adolescents on importance of selected issues and type of reference group they prefer to consult
dc.contributor.advisor | Günçer, Barbaros | |
dc.contributor.author | Balci, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:08Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687620 | |
dc.description.abstract | ÖZ ERGENLERİN SEÇİLMİŞ BAZI KONULARIN ÖNEMLERİNİ ALGILAMA DÜZEYLERİYLE DANIŞMAYI TERCİH ETTİKLERİ REFERANS GRUPLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ BALCI, AYŞE Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Barbaros Günçer Şubat, 1992, 86 sayfa. Bu çalışmada devlet liselerinin son sınıf devam eden Türk öğrencilerin seçilmiş bazı konuların önemlerini algılama düzeyleriyle bu konularda hangi referans gruplarına danışmayı tercih ettikleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırmanın örneklemi 1990-1991 öğrenim yılında Ankara metropolitenine bağlı beş devlet lisesine devam eden 473 son sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Veriler bir anket kullanılarak toplanmıştır. Bu anket ergenlerin seçilmiş konuların önemini algılama düzeylerini ve bu konularda anne-baba veya yaşıt gruplarına danışma tercihlerini Ölçmeyi amaçlayarak araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Veri analizinde ` Chi-squaren istatistik tekniği kullanılmıştır.Veri analizleri anlamlı çıkan ilişkilerde araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunun seçilen konuları önemli veya çok önemli olarak algıladıklarını göstermiştir. öğrencilerin, konuların içeriği ne olursa olsun, anne-babaya yönelik bir eğilimde oldukları da bulunmuştur. Cinsiyeti dikkate alan analizler kız ve erkek öğrenciler arasında farklılıklar bulunduğunu göstermiştir. Kız öğrenciler bütün anlamlı ilişkilerde anne-babalarını referans olarak seçerken, erkek öğrenciler biri eğitim diğeri kişisel konulardan olmak üzere sadece iki anlamlı ilişkide anne-babalarını referans olarak seçmişlerdir. Babanın eğitim seviyesini dikkate alan analizler, babalarının eğitim seviyeleri yüksek olan öğrencilerin, özellikle eğitim-meslek 1 e ilgili konularda, akranlarından göreceli olarak daha anne-babaya yönelik olduklarını göstermiştir. Bazı anlamlı ilişkilerde, erkek ve babalarının eğitim seviyeleri düşük olan öğrencilerin konuların içeriği ne olursa olsun kendi kendilerini referans olarak tercih ettikleri bulunmuştur. Bu ilginç bulgunun literatürle tutarlı olmadığı görülmüştür. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.03.01 vi | |
dc.description.abstract | ABSTRACT ASSOCIATION BETWEEN THE LEVEL OF PERCEPTION OF ADOLESCENTS ON IMPORTANCE OF SELECTED ISSUES AND TYPE OF REFERENCE GROUP THEY PREFER TO CONSULT BALCI, AYŞE M.S. in Educational Sciences Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Barbaros Günçer February, 1992, 86 pages. This study dealt with the associations between the level of perceptions of Turkish high school seniors on importance of selected issues and the type of reference groups they prefer to consult. The same associations were also tested by controlling father's educational level and sex of the respondents. The sample of the present study was 473 public high school seniors which were students in five schools located in metropoliten districts of Ankara in 1990-1991 academic year. The data were gathered by utilizing a questionnaire which was developed by the researcher in order to measure the level of perceptions of adolescents on importance of selected issues and their reference group preferences. `Chi-square` statistical technique was utilized for analysis of the data. i i iAnalysis of the data revealed that in all significant associations, the majority of the subjects marked important and very important levels for the selected issues. It was also found that subjects generally tended to be parent oriented regardless of the content of the issue. Results regarding sex showed that there are differences between male and female subjects. In all significant associations, females chose their parents as a reference, while males prefered their parents as a reference only in two issues: one among educational issues and the other in personal issues. Results regarding the father's educational level showed that subjects whose fathers' educational level are higher were relatively more parent oriented, especially in educationa 1 -occupational issues. In some of the significant associations the male subjects and subjects whose fathers' educational level are lower tended to choose themselves as a reference regardless of the issue, which was an interesting finding not consistent with the literature. Science Code: 222.03.01 IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Association between the level of perception of adolescents on importance of selected issues and type of reference group they prefer to consult | |
dc.title.alternative | Ergenlerin seçilmiş bazı konuların önemlerini algılama düzenleriyle danışmayı tercih ettikleri referans grupları arasındaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Preferences of counselling | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 21669 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21669 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |