Üniversite öğrencilerinin boş zaman etkinliklerine katılım düzeylerinin boş zaman ve yaşam tatminlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversitede okuyan öğrencilerin boş zaman aktivitelerine katılımları sonucu algıladıkları boş zaman tatmininin yaşam tatminlerine etkisini ortaya koymaktır. Buna bağlı olarak çalışmada boş zaman katılımı, boş zaman tatmini, yaşam tatmini temelinde yatan boyutların belirlenmesi de çalışmanın diğer amaçları olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmanın evrenini Gaziantep üniversitesinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu çalışmada, araştırma amaçlarına uygun olarak genel tarama modelinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde tanımlayıcı istatistikler, pearson korelâsyon analizi, Independent T testi ve One Way ANOVA ve LSD testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda; üniversite öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine katılımlarının ve yaşam tatmini seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı söylenebilir. Bireylerin boş zamanı değerlendirme arzuları ve yaşam tatminine yönelik duygu ve düşünceleri yaş ve cinsiyete göre bir farklılık göstermezken okunulan bölüm bazında farklılıklara neden olduğu gösterilmiştir. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine katılımlarının ve yaşam tatmini seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı söylenebilir. The aim of this study was to investigate the effect of leisure time satisfaction as a result of their participation in leisure activities on the life satisfaction of the students who are studying at university. Accordingly, leisure time participation, leisure time satisfaction, and determination of the underlying dimensions of life satisfaction are defined as other purposes of the study. Students studying at Gaziantep University participated in this research. In this study, the general screening model was used in accordance with research purposes. SPSS 22.0 package program was used to analyzing the obtained data. Descriptive statistics, pearson correlation analysis, Independent T test and One Way ANOVA and LSD test were used in the statistical analysis of the data. As a result of analyzes it can be said that university students' participation in leisure activities and life satisfaction levels differed according to various variables. It has been shown that while individuals do not show a difference in leisure time and leisure satisfaction towards life satisfaction and age and sex, but is is seen that there are differences between departments. In summary, it can be said that university students' participation in leisure activities and life satisfaction levels differed according to various variables.
Collections