Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Meral
dc.contributor.authorÖzkiliç, Rüçhan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:07Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:07Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687615
dc.description.abstractoz SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNİN AMAÇLARINI VE MESLEKTAŞLARINI ALGILAMALARI ÖZKILIÇ, Rüçhan Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Prof.Dr.Meral Aksu Nisan, 1992,57 sayfa Bu çalışmanın amacı mesleki formasyon ve deneyim yılına göre sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler programına ait amaçların bugünkü durumunu ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler alanındaki meslektaşlarını mesleki ilişkiler ve mesleki gelişim açısından algılamalarını belirlemektir. Bu çalışmada yer alan örneklem grubunu Ankara bölgesindeki 19 okulda bulunan 67 felsefe grubu öğretmeni oluşturmuştur. Bu çalışmada kullanılan araç araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Araç üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölüm öğretmenlerin mesleki formasyonları ve deneyim yılları ile ilgili verileri toplamak amacı ile hazırlanmıştır. Aracın ikinci bölümü öğretmenlerin sosyal bilgiler programının amaçlarını algılamaları ile ilgili verileri toplamak amacı ile hazırlanmıştır. Aracın son bölümü öğretmenlerin meslektaşlarını algılamaları ile ilgili verileri toplamak amacı ile hazırlanmıştır. Bu son bölüm meslektaş ilişkileri ve mesleki gelişim olmak üzere iki ayrı boyutu içermektedir. Veriler yüzdeler olarak ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin çoğunluğunun algılarına göre sosyal bilgiler derslerinin amaçlarının `bir dereceye kadar` gerçekleştiği bulunmuştur. Öte yandan, mesleki ilişkiler ve mesleki gelişim boyutlarındaki maddelerin büyük bir çoğunluğunun `oldukça gerçekleşiyor` şeklinde işaretlendiği ve mesleki formasyon ile deneyim yılının meslektaş ilişkilerini ve mesleki gelişimi algılamada anlamlı bir etkisi olmadığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Sosyal Bilgiler öğretmenleri, Sosyal Bilgilerin Amaçları, Meslektaş İlişkileri, Mesleki Gelişim. Bilim Dalı Sayısal Kodu :222. 10.01 iv
dc.description.abstractABSTRACT THE SOCIAL STUDIES TEACHER'S PERCEPTION OF SOCIAL STUDIES GOALS AND THEIR COLLEAUGES ÖZKILIÇ, Rüçhan M.S. in Educational Sciences Supervisor : Prof.Dr. Meral AKSU April, 1992, 57 pages The purpose of this study was to determine the social studies teachers' perception of existing social studies curriculum goals and their perception of social studies colleageaus in terms of their professional relationships and professional development with respect to professional formation and years of experience. The subjects of this study were 67 philosophy group teachers from 19 schools in Ankara distinct. The instrument of this study was prepared by the researcher. The instrument consisted of three parts. First part was prepared for the purpose of data collection related to the teachers' professional formation and years of experience. Second part of the instrument was prepared for the purpose of data collection related to the teachers' perception of social studies curriculum goals. Last part of the instrument was designed for the purpose of data collection related to the teachers' perception of colleagues. This last part consisted of two separete dimensions; collegial relations and professional development. iiiPercentages and one-way analysis of variance were utilized to analyze data. The data analysis revealed that majority of the social studies curriculum goals are `actualized to some degree`. On the other hand, it was also observed that majority of the items in collegial relations and professional development dimensions of the instrument were rated as `mostly actualized` and the main effects of professional formation and years of experience on the perception of collegial relationships and professional development were not significant. Key Words: Social Studies Teachers'. Goals of Social Studies, Collegial Relations, Professional Development Science Code: 222.10.01en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Social studies teachers perception of social studies goals and their colleauges
dc.title.alternativeSosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler derslerinin amaçlarını ve meslekdaşlarını algılamaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmOccupational formation
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid21671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21671
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess