An Evaluation of english language grammer and vocabulary tests: a case study
dc.contributor.advisor | Koç, Sabri | |
dc.contributor.author | Kara, Fikret | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:35:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:35:05Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687603 | |
dc.description.abstract | ÖZ İNGİLİZ DİLİ SÖZCÜK VE DİLBİSİ TESTLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI KARA, Fikret Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Öğretimi Tez Yöneticisi : Prof.Dr.Sabri KOÇ Eylül, 1992, 120 sayfa Bu çalışmanın amacı, Erciyes üniversitesi Hazırlık Okulu Test Bürosunca organize edilip hazırlanan testlerle ölçülen ve öğretilenler arasında bir ilişki olup olmadığını, yani ders programı ile test sistemi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu projenin amacı aynı zamanda söz konusu test bürosunca hazırlanan testlerin güvenirlik ve geçerliğini de ölçmektir. Bu çalışmada, ayrıca, İktisat ve İşletme öğrencileri ile Tıp öğrencileri için ayrı bir ders programı takip edilebileceğinin kanıtlanması amaçlanmıştır. 1990 - 1991 akademik yılında uygulanan aylık I, II ve IV test maddeleri analiz edildi. Bu analiz sonuçlarına dayanarak, iyileştirme gayesiyle bu test maddelerinde bazı değişiklikler yapıldı ve aynı İngilizce seviyesinde olan hazırlık öğrencilerine yeniden uygulandı. Bu çalışmada analiz edilen soruların çoğunda önemli ölçüde düzelme kaydedildi. Kişinin, çok iyi bir test hazırladığını sanması gayet doğaldır ancak bunu kanıtlayan test hazırlayıcısının kendisi değil, analizdir. Anahtar Kelimeler : İngiliz Dili dilbilgisi testleri, sözcük testleri, madde analizi, güvenirlik, moderasyon, modifikasyon Bilim Dalı Sayısal Kodu : 224.09.01 / | |
dc.description.abstract | ABSTRACT AN EVALUATION OF ENGLISH GRAMMAR AND VOCABULARY TESTS : A CASE STUDY KARA, Fikret M. A. in ENGLISH LANGUAGE TEACHING Supervisor : Prof.Dr. Sabri KOÇ September, 1992, 120 pages The purpose of this study is to show whether there is a correlation between what has been taught and what has been measured through tests organized and prepared by the Testing Office of the Preparatory School of Erciyes University, if there has been a relationship between the syllabus and its testing system. This project also measures the reliability and validity of the tests prepared by the above mentioned office. Besides, it was aimed to give evidence in this study that a different syllabus might be used with Medical students and the students of Economics and Business Administration - Items of monthly tests I, II and IV administered in the 1990 - 91 academic year were analysed. In this analysis some modifications in the test items were made for the purpose of moderation. The tests were then administered to preparatory school students who were at the same level of English. When the results were analyzed again, a considerable improvement was recorded in most of the items. It is quite natural that one may think he/she has constructed a very good test but it is an analysis, not the test writer himself, that proves that. Keywords : English language grammar tests, vocabulary tests, item analysis, reliability, moderation, modification. Science Code : 224.09.01 iv | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | An Evaluation of english language grammer and vocabulary tests: a case study | |
dc.title.alternative | İngiliz dili sözcük ve dilbilgisi testlerinin değerlendirilmesi: bir durum çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Test items | |
dc.subject.ytm | Modification | |
dc.subject.ytm | Reliability | |
dc.identifier.yokid | 21679 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21679 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |