Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçlüol, Kemal
dc.contributor.authorAytemiz, Dilkan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:00Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:00Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687584
dc.description.abstractÖZ OKUL MÜDÜRLERİNİN YEDİ GÖREV ALANININ ÖNEMİNİ ALGILAMA DÜZEYLERİ AYTEMIZ, DILKAN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Kemal Güçlüol Kasım, 1992, 77 sayfa Bu çalışmada okul müdürlerinin görev alanlarının önemini algılama düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca, ilk ve orta dereceli okul müdürlerinin görev alanlarının önemini algılamalarında farklılıklar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Bundan başka, bu çalışma yine okul müdürlerinin cinsiyet, yaş, branş, en son mezun olduğu okul, okul müdürü olarak deneyimi gibi demografik özelliklerine bağlı olarak görev alanlarının önemini algılama düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığını da sınamıştır. Araştırmanın örneklemini Hatay ilindeki 12 ilçeden 57 ilk ve 38 orta dereceli okul müdürleri oluşturmuştur. Veriler, araştırmacının geliştirdiği, okul vimüdürlerinin görev alanlarının önemini algılama düzeylerini ölçen anket kullanılarak toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik (ortalama, standart sapma), t-test ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, yedi görev alanından Genel Hizmetler ve Personel Yönetiminin en yüksek önem ortalamasını aldıkları saptanmıştır. Diğer taraftan, sıralamaya göre bütün okul müdürlerinin Okul-Aile-Çevre İlişkileri ve öğrenci Hizmetlerinin Yönetimini en az önemli görev alanları olarak algıladıkları saptanmıştır. İlk ve orta dereceli okul müdürlerinin görev alanlarının önemini algılama düzeylerine ilişkin sonuçlarda, ilk ve orta dereceli okul müdürlerinin Eğitim Programının Yönetimi ve öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi alanlarındaki önem algılama düzeyi ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ancak, Personel Yönetimi, Okul-Aile-Çevre İlişkileri, Genel Hizmetler, Bütçe Yönetimi ve Kişisel ve Mesleki Gelişim alanlarında iki farklı dereceli okul müdürlerinin önem algılama düzeyi ortalama puanları anlamlı bir farklılık göstermemiştir. vııSonuçlar, bunların yanı sıra, okul müdürlerinin demografik özelliklerine bağlı olarak yedi' görev alanının önemini algılama düzeylerinde anlamlı bir farklılık olmadığını da göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Okul müdürleri, Müdürlerin görev alanları, Müdürlerin görev algısı, İlk ve orta eğitim, Demografik özellikler. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.03.01 vııı
dc.description.abstractABSTRACT SCHOOL PRINCIPALS' PERCEIVED LEVEL OF IMPORTANCE IN SEVEN TASK AREAS AYTEMIZ, DILKAN M.S. in Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Kemal Güçlüol November, 1992, 77 pages This study dealt with the school principals' perceived level of importance in their task areas. It was also aimed to determine the differences between primary and secondary school principals' perceptions on importance of their task areas. Furthermore, it was tested whether there is a significant difference in the school principals' perceived level of importance of their task areas in relation to their demographic characteristics such as sex, age, branch, level of education, and years of experience as a principal. The sample of the present study included 57 primary and 38 secondary school principals from 12 districts of the Hatay province. inThe data were gathered by utilizing a questionnaire which was developed by the researcher to' measure the level of perception of school principals on importance of their task areas. Descriptive statistics (means, standard deviations), t-test and One-way ANOVA were used to analyze the data. Analysis of the data showed that General Services and Staff Personnel Management received the highest average importance ratings of seven task areas. On the other hand, Home-School-Community Relations and Student Personnel Management were viewed as the least important task areas by school principals as a whole. The results concerning primary and secondary school principals' perceived level of importance in their task areas revealed that there is a significant difference between mean importance scores of primary and secondary school principals in the Curriculum and Instruction, and Student Personnel Management task areas. Whereas, for Staff Personnel Management, Home-School-Community Relations, General Services, Budget Management, and Personal and Professional Development task areas, mean importance scores of the principals of two different school levels did not differ significantly. ivThe results also showed no significant difference in the school principals' perceived level of importance of seven task areas in relation to their demographic characteristics. Keywords: School principals, Principals' task areas, Principals' task perception, Primary and secondary education, Demographic characteristics. Science Code: 222.03.01en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSchool principals perceived level of importance in seven task areas
dc.title.alternativeOkul müdürlerinin yedi görev alanının önemini algılama düzeyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDuty area
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid21665
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21665
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess