Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkök, Füsun
dc.contributor.authorŞenel(Günayer), Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:59Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:59Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687579
dc.description.abstractÖZET ÖZÜRLÜ VE NORMAL ÇOCUKLARIN KARDEŞLERİNİN STRES DÜZEYLERİ VE ÖZÜRE KARŞI OLAN TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI Hatice, Günayer Şenel Eğitim Bilimlerinde Yüksek Lisans Danışman : Doç. Dr. Füsun Akkök Temmuz, 1992, 101 sayfa. Bugüne kadar birçok araştırmacı özürlü bir kardeşe sahip olma yaşantısının çok stres dolu ve kişiyi özüre karşı değişik tutumlara yöneltebildiğin! bulmuştur. Bu araştırmada da özürlü bir kardeşe sahip olmanın, normal kardeşlerin stres düzeyindeki ve özüre karşı olan tutumlarındaki etkisi incelenmiştir. Bu nedenle, özürlü bir kardeşe sahip olan ve özürlü bir kardeşe sahip olmayan kardeşlerin stres düzeyleri ve özüre karşı olan tutumları, cinsiyet, aile büyüklüğü ve eğitim durumları da göz önünde bulundurularak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi 60 vkardeşten oluşmaktadır; bunlardan 30 'unu özürlü kardeşe sahip olanlar, diğer 30 'unu ise normal kardeşe sahip olanlar oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesi için t- test kullanılmıştır. Bulgulara göre, iki gurubun stres düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunurken, özüre karşı olan tutumları arasında anlamlı bir farka rastlanamamıştır. Ayrıca cinsiyet, aile büyüklüğü ve eğitim durumunun her iki kavramla olan ilişkilerinde anlamlı bir farka rastlanamamıştır. Ve özürlü kardeşe sahip olan kardeşlerin yardım ve danışmanlık hizmetlerine ihtiyaçları olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Özürlü Çocuklar, Kardeşler, Stres, Özürlü Kişilere Yönelik Tutumlar, Danışmanlık. Bilim Kodu: 222.06.00 VI
dc.description.abstractABSTRACT STRESS LEVELS AND ATTITUDES OF SIBLINGS OF HANDICAPPED AND NORMAL CHILDREN'S GÜNAYER ŞENEL, Hatice M.S. in Educational Science Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Füsun AKKÖK July, 1992, 103 pages. Many researchers have suggested that the experience of having a handicapped sibling may be very stressful and may lead to various attitudes towards disability. This study examined the effects of having a handicapped sibling on normal siblings' stress level and attitudes towards disability by comparing the stress level and attitudes towards disability of siblings of handicapped children and siblings of normal children in terms of gender, family size and education level. The stress level was measured by Holroyd's Questionnaire on Resources and Stress; attitudes towards disability was examined by Attitudes TowardsDisabled Person Scale. 60 subjects participated in this study; 30 of them were siblings of handicapped children and 30 of them were siblings of normal children. T-test was used for data analysis. Results revealed a significant difference between the stress level of siblings of handicapped and normal children. However, no significant difference was found between two sibling groups' attitudes towards disability. Also, gender, family size and education level did not show any significant difference on the stress level of both sibling groups' stress level and their attitudes towards disability. It was concluded that siblings of handicapped children need interventions and counseling. Key words: Handicapped Children, Siblings, Stress, Attitudes Towards Disability, Counseling. Science Code: 222.06.00 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleA Comparison of the stress levels and attitudes of siblings of handicapped and normal children
dc.title.alternativeÖzürlü ve normal çocukların kardeşlerinin stres düzeyleri ve özüre karşı olan tutumlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBrothers
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid21666
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21666
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess