Cognitive, affective and environmental characteristics required in various engineering fields
dc.contributor.advisor | Paykoç, Fersun | |
dc.contributor.author | Özar, M.Miraç | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:34:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:34:58Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687575 | |
dc.description.abstract | DZ ÇEŞİTLİ MÜHENDİSLİK ALANLARINDA BEREKLi BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE ÇEVRESEL ÖZELLİKLER ÖZAR, Mehmet Miraç Yüksek Lisans Tezi, EQitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Doc.Dr. Fersun PAYKOÇ Nisan, 1992,193 sayfa. Bu çalışmanın amacı makine, bilgisayar, kimya/ gıda, endüstri, ve Jeoloji mühendisliği gibi alanlarda gerekli olan, ortak ve alana özgü, bilişsel, duyuşsal ve çevresel özellikleri incelemektir. Araştırmanın bulguları, okullardaki rehber öğretmen lerce mesleki rehberlik çalışmalarında kullanılabileceği gibi, araştırma kapsamı içine alınan mühendislik alanla rındaki eğitimcilere dönüt verilerek, onların gereken öğrenci giriş davranışlarını göz önünde bulundurmalarında ve alanları ile ilgili hedef ve programlarını yeniden gözden geçirmelerinde yardımcı olacaktır. Bu çalışmada, Orta DoOu Teknik Üniversitesi ' nde, kapsanan mühendislik alanlarındaki 62 öğretim elemanı ve aynı mühendislik dallarından mezun, iş ve endüstri alan larında çalışan 69 mühendis olmak üzere toplam 131 kişi den bilgi toplanmıştır.Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir araç ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizleri, ortalamaları ve standart sapmaları SPSS ( Statistical Package for the Social Science) yoluyla hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda kapsanan beş mühendislik alanında bilişsel özellikler içinde incelenen sözel yeteneğin de sayısal yetenek gibi cok önemli olduğu orta ya çıkarılmıştır. Ayrıca, duyuşsal özellikler içinde incelenen ilgi boyutu olarak artistik, değer boyutları olarak ekip çalışmasına değer verme ve diğergamlık (yardımseverlik) mühendislik alanları için gerekli özellikler olarak gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bilişsel, Duyuşsal ve Çevresel Özellikler, Mesleki Rehberlik, Mühendisliğe Ait Özellikler Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.10.01 vi | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COGNITIVE, AFFECTIVE AND ENVIRONMENTAL CHARACTERISTICS REQUIRED IN VARIOUS ENGINEERING FIELDS ÖZAR, Mehmet Mirac M.S. in Educational Sciences Supervisor: Assoc. Prof.Dr. Fersun PAYKOC April, 1992, 193 pages. The purpose of this study was to examine the common and the specifically required cognitive, affective and the environmental characteristics in mechanical, chemical/ food, industrial, geological and computer engineering fields. The findings were intended to give information to the school counselors to use them in vocational counseling activities and also to give feedback to the people in the engineering departments to enable them to revise their objectives and their programs.The data was collected from 62 academicians at METU and from 69 engineers working in the field in the five engineering areas. Altogether 131 engineers participated in this study. Data was collected by the instrument which was developed by the researcher. Quantitative analysis involving the calculations of means and standard deviations were done through SPSS( Statistical Package for The Social Science). The data analysis showed that, as cognitive characteristics verbal aptitude was highly required besides numerical aptitude in the five engineering fields. In addition, as affective characteristics artistic as an interest dimension, associates and altruism as value dimensions appeared to be highly required among the five engineering fields. It was observed that the degree of requirement of some cognitive and affective characteristics varied from one engineering field to another. Findings in relation to the environmental characteristics including physical and working conditions in the five engineering fields were also presented and some variations were observed among them. Keywords: Cognitive, Affective and the Environmental Characteristics, Vocational Counseling, Engineering Characteristics. Science Code: 222.10.01 iv | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cognitive, affective and environmental characteristics required in various engineering fields | |
dc.title.alternative | Çeşitli mühendislik alanlarında gerekli bilişsel, duyuşsal ve çevresel özellikler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Cognitive characteristics | |
dc.subject.ytm | Environmental properties | |
dc.subject.ytm | Sensorial properties | |
dc.subject.ytm | Vocational quidance | |
dc.subject.ytm | Engineering education | |
dc.identifier.yokid | 21667 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21667 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |