Show simple item record

dc.contributor.advisorFersun, Paykoç
dc.contributor.authorArtik (Vardar), Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:47Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:47Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687529
dc.description.abstractöz Ö?RETMEN ALGILARINA GÖRE SOSYAL BİLGİLER E?İTİMİNİN AMAÇLARI KONUSUNDA BİR DELPHİ ÇALIŞMASI (VARDAR) ARTIK, Be tül Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Prof.Dr.Fersun Paykoç Ocak 1993, 90 sayfa Bu Delphi çalışmasının amacı Sosyal Bilgiler öğretiminin amaçlarına sosyal bilgiler öğretmenlerin algılarına göre belirlemek ve bu amaçların öğretmenlerin belli özelliklerine göre değişip değişmediğini bulmaktır. Bir diğer amacı da Türkiye'de öğretmenlerin algılamalarına göre sosyal bilgiler öğretimimin amaçlarını belirlemekte Delphi tekniği kullanmaktır. Bu çalışmada yer alan örneklem grubunu Ankara bölgesindeki sekiz okulda bulunan 50 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Bu çalışmada kullanılan Delphi soru formu araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. IVToplanan verilerin ortalama, standard sapma, frekans, t test ve tek yönlü varyans analizleri yapılmıştır.. Yapılan analizler sonucunda öğretmenler arasında sosyal bilgiler eğitiminin öğrencilere kazandırması gereken özellikleri konusunda görüş birliği olduğu saptanmıştır. Bu sonuç öğretmenlerin belli özelliklerine göreincelendiğinde de değişmemiştir. Bulgulara göre Delphi tekniği ile sosyal bilgiler eğitiminin amaçlarını belirlemede görüş birliğine varıldığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Sosyal Bilgiler Eğitiminin Amaçları, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin özellikleri, Evrensel^ğitim, Vatandaşlık Bilgisi, Delphi Tekniği Bilim Dalı Sayısal Kodu -.222.10.01
dc.description.abstractABSTRACT A DELPHI STUDY ON THE GOALS OF SOCIAL STUDIES EDUCATION AS PERCEIVED BY TEACHERS (VARDAR) ARTIK, Betül M.S.in Educational Sciences Supervisor : Prof.Dr.Fersun PAYKOÇ January, 1993, 90 pages The purpose of this study was to study goals of social studies education in Turkey as perceived by teachers and to find out whether perceived goals of social studies education differed according to certain characteristics of teachers. It was also aimed to use the Delphi Technique in reaching consensus on the goals of social studies education in Turkey as perceived by teachers. The subjects of this study consisted of 50 social studies teachers from 8 schools in Ankara district. Delphi Questionaire which was prepared by the researcher was used for data collection. It was administered in two successive rounds to participating teachers. II iMeans, Standard Deviations, frequencies, t tests and one-way analysis of variance were utilized to analyze data. The data analysis revealed that there was consensus among teachers on the goals of social studies education. These results did not differ according to certain teacher characteristics. The results revealed that consensus was reached through the Delphi Technique in determining perceived goals of social studies education. Key words: Goals of Social Studies, Characteristics of Social Studies Teachers, Global Education, Citizenship Education, Delphi Technique. Science Code:222. 10.01 Nen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Delphi study on the goals of social studies education as perceived by teachers
dc.title.alternativeÖğretmen algılarına göre sosyal bilgiler eğitiminin amaçları konusunda bir delphi çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmDelphi technique
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmUniversal education
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid27003
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27003
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess