Show simple item record

dc.contributor.advisorBoşgelmez, Meral
dc.contributor.authorBircan, Bilkay
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:43Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:43Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687510
dc.description.abstractoz TÜRK E?İTİM ve ENDÜSTRİ YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK STİLLERİNİ KARŞILAŞTIRMA ÇALIŞMASI BİRCAN, Bilkay Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Dr. Meral BOŞGELMEZ Eylül, 1993, 78 Sayfa Bu çalışmanın amacı Türk Yöneticilerinin, çalışmakta oldukları ktrriımun çeşidine (eğitim ya da endüstri) bağlı olarak Liderlik Stilleri arasındaki farkı araştırmaktır. Araştırmaya, yöneticileriyle en az bir yıl çalışmış devlet liselerinden 132 öğretmen, endüstri kurumlarından 100 çalışan katılmıştır. Yöneticilerin liderlik stillerini belirlemek amacıyla Lider Davranışlarını Betimleme Anketi öğretmenlere ve endüstride çalışanlara verilmiştir. Bu ankette bulunan yapıyı kurma ve ilişki liderlik boyutlarında ortalamanın üzerinde veya altında puan alma özelliğine göre dört liderlik stili belirlenmiştir. Böylece her iki liderlik boyutunda da ortalamanın üzerinde; yapıyı kurma boyutunda ortalamanınüzerinde, ilişki boyutunda ortalamanın altında; yapıyı kurma boyutunda ortalamanın altında, ilişki boyutunda ortalamanın üzerinde; her iki liderlik boyutunda da ortalamanın altında olan puanlara dayalı dörtlü bir sınıflama sistemi oluşturulmuştur. Bu sisteme göre yöneticilerin liderlik stillerinin yüzdelik dağılımları hesaplanmıştır. Eğitim ve endüstri yöneticilerinin yapıyı kurma ve ilişki boyutlarındaki farklılıklarını analiz etmek için t-test kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, yöneticilerin her bir liderlik boyutundan aldıkları puanlar arasındaki fark araştırıldığında, yapıyı kurma boyutunda eğitim ve endüstri yöneticileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı saptanmıştır. Fakat ilişki boyutunda bu iki grup arasında anlamlı bir«.._&ark olduğu bulunmuştur. Bu sonuç eğitim yöneticilerinin ilişki boyutuna endüstri yöneticilerinden daha fazla ağırlık verdiklerini göstermiştir. Son olarak iki grubun toplam puan farklarına bakıldığında etkinlik açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar kelimeler: Liderlik, Endüstri ve Eğitim Yöneticileri, Yapıyı Kurma, İlişki Bilim Kodu: 222.03.01 vı
dc.description.abstractABSTRACT A STUDY TO COMPARE THE LEADERSHIP STYLES OF TURKISH EDUCATIONAL AND INDUSTRIAL ADMINISTRATORS BİRCAN, Bilkay Master of Educational Sciences Supervisor: Dr. Meral BOŞGELMEZ September, 1993, 78 pages The purpose of this study was to investigate the differences in leadership styles of Turkish administrators as perceived hy^teachers and subordinates, depending on the type of organization in which they were employed. A total of 132 public high school teachers and 100 subordinates who have been working with the same administrators for at least one year participated in the study. To determine the leadership styles, Leader Behavior Description Questionnaire (LBDQ) was administered to the teachers and the subordinates. The data obtained from the LBDQ were classified according to the mean scores of the administrators on initiating structure and consideration dimensions. Thus, a quadrant scheme which included the number of administrators scored high on both dimensions; 111high in initiating structure and low in consideration; low in initiating structure and high in consideration; and low in both dimensions was established. The percentages of the administrators that fall in each of these quadrants were calculated. The possible differences between the initiating structure and consideration dimensions of the LBDQ scores of the educational and industrial administrators were also investigated by employing seperate t-tests to the mean of initiating structure and consideration subcales' scores of the* subjects. The results showed that there was not a significant difference between the initiating structure scores of the educational and the industrial administrators. But there was a significant.jdifference between the consideration dimension scores of the two groups. This result indicated that educational administrators emphasized more on consideration than the industrial administrators did. Finally it was found that there was not a significant difference between the mean of total scores of the two groups in terms of the effectiveness criteria. Keywords: Leadership, Industrial and Educational Administrators, Initiating Structure, Consideration Science Code: 222. 03.01 zven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Study to compare the leadership styles of Turkish educational and industrial administrators
dc.title.alternativeTürk eğitim ve endüstri yöneticilerinin liderlik stillerini karşılaştırma çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmIndustry
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid27256
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27256
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess