Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlı, Uğur
dc.contributor.authorKirimli, Cihan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:40Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687498
dc.description.abstractoz O.D.T.Ü. İŞLETME OKULUNUN KAVRAM VE İMAJININ ANALİZİ: BİR POZİSYONLAMA YAKLAŞIMI KIRIMLI, Cihan Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı, Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Uğur Çağlı Şubat, 1993, 159 sayfe. Bu çalışma, stratejik pazarlama planlaması kavranılan çerçevesinde, O.D.T.Ü. İşletme Bölûmü'nûn rakiplerine göre kavramının, imajının ve pazardaki pozisyonunun araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu tezde, öncelikle ürün kavramı, imajı, ve pozisyonlama üzerine bir literatür araştırması sunulmaktadır. Bu doğrultuda, işletme eğitimi pazarının ve O J).T.Ü. İşletme Bölûmü'nûn özellikleri araştırılmaktadır. Buna ek olarak, O.D.T.Ü. İşletme Bölûmü'nûn rakiplerine göre karşılaştırmalı algılamaya dayalı ürün pozisyonlaması üzerine bir piyasa araştırması yapılmıştır. Bu araştırma çok boyutlu ölçeklendirme teknikleri kullanılarak O.D.T.Ü. İşletme Bölûmü'nûn hedef kitlesine uygulanmıştır. Son olarak, algılamaya dayalı analize bagh olarak stratejik alternatifler tanımlanmış ve O.D.T.Ü. İşletme Bölümü için bir pazarlama planının temeli oluşturulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ürün Kavramı, Ürün İmajı, Pozisyonlama, Çok Boyutlu Ölçekleme Bilim Dalı Sayısal Kodu: 215. 02. 02 IV
dc.description.abstractABSTRACT BRAND CONCEPT AND IMAGE ANALYSIS OF M.E.T.U. BUSINESS SCHOOL: APOSITIONING APPROACH KIRIMLI, Cihan Master of Business Administration Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Uğur Çağlı February, 1993, 159 pages. This study attempts to explore the concept, image and market positioning of the M.E.T.U. Business school with respect to its competitors and substitutes, in terms of strategic marketing planning. In the study, first, a literature survey on brand concept, image, and positioning is presented. Within this scope, characteristics of the business education market and the M.E.T.U. Business School are explored. Furthermore, a field survey of comparative perceptual brand positioning of the M.E.T.U. Business School's competitors and substitutes is conducted on the target market of the M.E.T.U. Business School through multidimensional scaling techniques. Finally, based on the perceptual analysis, appropriate strategic positioning alternatives are defined and a basis for marketing planning is prepared for the METU Business School. Keywords: Brand Concept, Brand Image, Positioning, Multidimensional Scaling Science Code: 215.02.02 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBrand concept and image analysis of M.E.T.U. business school: A positioning approach
dc.title.alternativeO.D.T.Ü. işletme okulunun kavram ve imajının analizi: bir pozisyonlama yaklaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMultidimensional scaling
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmProduct image
dc.subject.ytmMiddle East Technical University
dc.subject.ytmProducts
dc.subject.ytmBusiness education
dc.identifier.yokid27264
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27264
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess