The Effects of socioeconomıc status on physical fitness performance of junior high school students
dc.contributor.advisor | Tuncel, Fehmi | |
dc.contributor.author | Özdemir, Nagehan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:34:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:34:39Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687496 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın Amacı ve Metodu : Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin sosyo ekonomik yapıları ile fiziksel yeterlilikleri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemekti. Bu çalışmada toplam 100 öğrenci denek olarak: kullanıldı. Test edecek kişi tarafından sosyo ekonomik yapıyı belirlemek için bir anket düzenlendi ve öğrencilere verildi. Bu anketlerin değerlendirilmesiyle, öğrencilerin düşük ve yüksek sosyo ekonomik yapıları belirlendi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) özel geliştirme vakfı lisesinden 50 öğrenci yüksek sosyo ekonomik yapıyı yansıttı ve TEK ortaokulundan 50 öğrenci de düşük sosyo ekonomik yapıyı yansıttı. Hem ODTÜ hem de TEK okulu öğrencileri fiziksel yeterlilik testleri olan 12 dk yürüme/koşu, 50 m, çabukluk, esneklik, mekik ve uzun atlama testlerine katıldılar. Her öğrencinin testsonuçları kaydedildi ve istatistik tekniklerinden biri olan t test kullanılarak analiz edildi. Bulgular ve Sonuçlar : Düşük sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrencilerin yüksek sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrencilere göre 50 m'lik koşuda ve 12 dk'lık koşuda.daha iyi oldukları görüldü. Yüksek sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrenciler ile düşük sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrenciler arasında, çabukluk, mekik, * uzun atlama ve esneklik testleri sonucunda belirgin bir ` fark olmadığı görüldü. Yüksek sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrencilerin düşük sosyo ekonomik yapıya sahip olan öğrencilere göre boylarının daha uzun olduğu ve kilolarının da daha fazla olduğu görüldü. Her grubun bayan ve erkekleri her bir parametre için karşılaştırıldı. Test sonuçlarına göre her iki sosyo ekonomik grupta da kız ve erkek deneklerin performanslarının farklı olduğu görüldü. Buna göre erkek denekler fiziksel uygunluk testlerinin esneklik testi dışındaki tümünde bayan öğrencilerden daha iyi sonuç elde ettiler. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 224.19.00 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EFFECTS OF SOCIOECONOMIC STATUS ON PHYSICAL FITNESS PERFORMANCE OF JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS ÖZDEMİR, Nagehan M.S. Physical Education and Sports Supervisor : Assoc. Prof.Dr. Fehmi TUNCEL November, 1993, 52 Pages Scope and Method of Study : The purpose of this study was to determine the relationship between the socioeconomic status and physical fitness performance of junior high school students. Total of 100 students were selected as subjects by using simple stratified sampling in this study. In order to determine socioeconomic status of students, the questionaire form was prepared by tester and it was given to the students. The students were classified into low and high socioeconomic status by analyzing the data that was collected from questionaire. 50 of the Middle East Technical University (METU) development foundation of high school students reflected high socioeconomic status, and 50 of the TEK junior high school students reflected low socioeconomic status. Both METU and TEK students participated in the physical fitness tests that were 12 min walk/run, 50 m-run, shuttle run, sit and reach,sit-up, and standing long jump tests. The test results were recorded and the two groups were compared on each variable by using the t test.& Findings and Conclusions : Findings showed that the students with low socioeconomic status were significantly faster in the 50 m-run and better in 12 min walk/run test than the students with high socioeconomic status. There were no significant differences between the high socioeconomic group and low socioeconomic group on the shuttle run, sit up, standing long jump and sit and reach tests. The students with high socioeconomic status were significantly taller and had more weight than the students with low socioeconomic status. in addition, the females and males of each group was compared with each other för every parameter, and a difference was seen between the two sexes. According to the test results, the males performed better than the females in ali physical fitness tests, except the flexibility test. The females had higher values than the males on the flexibility test. Science Code: 224.19,00 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The Effects of socioeconomıc status on physical fitness performance of junior high school students | |
dc.title.alternative | Ortaokul öğrencilerinin sosyo ekomomik durumlarının fiziksel yeterlilik üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Physical health | |
dc.subject.ytm | Socio-economic situation | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 27265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 27265 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |