Enhancing vocabulary learning through instruction geared to learning styles
dc.contributor.advisor | Enginarlar, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Gilanlioğlu, İlkay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:34:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:34:38Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687492 | |
dc.description.abstract | oz KELİME Ö?RENİMİNİN Ö?RENME BİÇEMLERİNE UYGUN Ö?RETİM YOLUYLA GELİŞTİRİLMESİ GİLANLIO?LU, İlkay Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Tez Yöneticisi : Doç.Dr. Hüsnü ENGİNARLAR Haziran, 1993, 139 sayfa Bu çalışma öğrencilerin öğrenme biçemleri göz önüne alınarak hazırlanan ve uygulanan öğretim materyalinin kelime öğrenimini tanıma düzeyinde etkileyip etkilemediğini saptamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma ayrıca öğrenme biçemi tercihlerine göre eğitim gören öğrencilerin kelime öğrenmelerinin daha iyi olup olmadığını araştırmaktadır. Veriler Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin Temel İngilizce Bölümü'nde gerçekleştirilen deneysel çalışma sonucunda elde edilmiştir. Veri toplama amacıyla iki öğrenme-biçemi-belirleme aracı ve kelime öğretiminin sonunda uygulanan bir son test kullanılmıştır. Öğretim materyali ve bunu izleyen öğretim öğrencilerin daha önce belirlenen öğrenme biçemleri dikkate alınarak tasarlanmış ve uygulanmıştır. Görsel ve işitsel olmak üzere iki türlü öğretim uygulanmıştır. Öğrenme biçemini belirleme araçlarının sonuçları, öğrencilerin öğrenme biçemlerinin güvenilir şekilde belirlenebileceğini göstermektedir. Bunun yanında, son test sonuçlarına göre, öğrencilerin tanıma düzeyinde kelime öğrenmelerinin iyileştirilebileceği ve öğretilen kelimelerin daha uzun süre hatırlanmasının sağlanabileceği görülmüştür. ivAnahtar Kelimeler : Öğrenme stilleri (biçemleri), öğrenme stratejileri, öğrenme-stilini-belirleme araçları, Görsel / Yazma bağımlı / İşitsel / Yaparak öğrenme. Bilim Dalı Sayısal Kodu : 224.09.01 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT ENHANCING VOCABULARY LEARNING THROUGH INSTRUCTION GEARED TO LEARNING STYLES GİLANLIO?LU, İlkay M.A. in English Language Teaching Supervisor : Assoc.Prof.Dr. Hüsnü ENGİNARLAR June, 1993, 139 pages This study aims to determine whether or not the preparation and implementation of instructional materials geared to students' learning styles affects vocabulary learning at recognition level. It also aims to investigate whether students learn vocabulary better when they are taught according to their particular learning style preferences. The data has been collected from the experimental research conducted in the Department of Basic English at METU. The data collection instruments used were two learning-style-identification instruments, and a posttest, administered at the end of the vocabulary instruction. The instructional materials and subsequent teaching were designed and implemented with respect to students' diagnosed learning styles. Two types of teaching were carried out: visual and auditory. The results of the diagnostic instruments demonstrate that students' learning style preferences can be identified quite reliably; moreover, according to the results of the posttest, the students' learning of vocabulary at recognition level can be enhanced and retention of the taught vocabulary items can be prolonged. Keywords: learning (cognitive) styles, learning (cognitive) strategies, learning-style-identification instruments (diagnostic instruments), Visual / Writing-dependent / Auditory / Kinesthetic learning. Science Code: 224.09.01 1 1 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Enhancing vocabulary learning through instruction geared to learning styles | |
dc.title.alternative | Kelime öğreniminin öğrenme biçimlerine uygun öğretim yoluyla geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 27033 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 27033 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |