Show simple item record

dc.contributor.advisorGünçer, Barbaros
dc.contributor.authorÖnür, Atiye
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:17Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687409
dc.description.abstractöz SINIF İÇİ UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ: BARIŞ E?İTİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA ÖNÜR, Atiye Doktora Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Barbaros Günçer Yardımcı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Mehmet R. Gürkaynak Eylül, 1994, 85 sayfa Bu çalışma öncelikle, banş eğitimi ile ilgili kavramları, banş eğitiminin amaç, içerik ve yöntemlerini, Türkiye'de banş eğitimine ilişkin ihtiyaç ve talebin araştırılmasına bir çerçeve sağlamak amacıyla, eğitim araştırmalan gündemine sunmayı amaçlamaktadır. Çalışma aynı zamanda öğretmenlerin sınıfta yaşanan uyuşmazlıklara gösterdikleri tepkilerin doğasını araştırmak yoluyla sınıf ortamında uyuşmazlık çözümü alanında yapılacak araştırmalara bir temel oluşturmayı hedeflemektedir. Bu çerçeve içinde, banş teriminin kavramsal bir tanıtımı yapılmış, banş eğitimine ilişkin, güncel tartışma ve ikilemler konu edilmiştir. Banş eğitiminin amaçlan, içeriği ve yöntemleri tartışıldıktan sonra çalışma uyuşmazlık ve özellikle okul ortamında uyuşmazlık çözümü üzerinde odaklanmıştır. Çalışmanın ikinci amacına ilişkin olarak; (1) öğretmenlerin uyuşmazlıklara gösterdikleri tepkilerin boyutlan (2) belirlenen bouytlar arasında anlamlı fark bulunup bulunmadığı ve (3) seçilen kişisel değişkenlerin belirlenen boyutlarda anlamlı fark yaratıp yaratmadığı araştınlmışür. vÇalışmanın örneklemi 272 öğretmenden oluşmuştur. Elde edilen veriler açıklayıcı (exploratory) Faktör Analizi ve Çok Yönlü Varyans Analizi yöntemleri ile incelenmiştir. Analiz sonuçlan, öğretmenlerin uyuşmazlıklara gösterdikleri tepkilerin üç boyutta - arabuluculuk, otoriteye başvurma ve kaçınma - toplandığım göstermiştir. Belirlenen boyutlar arasında anlamlı fark bulunup bulunmadığını saptamak amacıyla Çok Yönlü Varyans Analizi ve Tukey test kullanılmıştır. Analiz sonuçlan arabuluculuk yaklaşımının diğer iki yaklaşımdan istatiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Seçilen kişisel değişkenlerin belirlenen boyutlarda anlamlı fark yaratıp yaratmadığı Çok Yönlü Varyans Analizi yöntemi ile incelenmiş, analiz sonuçlan seçilen değişkenlerden cinsiyet ve deneyim süresinin sadece kaçınma boyutunda anlamlı farklılıklara yol açtığını ortaya koymuştur. Diğer kişisel değişkenlerin - idari görev, eğitim, branş ve okul türü - belirlenen boyutların herhangi birinde anlamlı farklılığa yol açmadığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Banş Eğitimi, Uyuşmazlık Çözümü, öğretmenlerin Uyuşmazlığa Gösterdikleri Tepkiler. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.03.00 vı
dc.description.abstractABSTRACT A STUDY ON PEACE EDUCATION: RESOLVING CLASSROOM CONFLICTS ÖNÜR, Atiye Ph.D. in Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Barbaros Günçer Co-Supervisor: Prof. Dr. Mehmet R. Gürkaynak September, 1994, 85 pages This study has a twofold objective. In the first place, it aims to introduce the concepts of peace education, its objectives, and methods to the agenda of educational research to provide a framework for further research concerning the need and demand for peace education in Turkey. Secondly, it attempts to provide a starting point for further research in the area of conflict resolution in the classroom by examining the nature of teachers responses to conflict among students. In this context, following a conceptual introduction to peace, critical dilemmas and debates in peace education are discussed. After presenting the objectives of peace education as well as its content and methods, the focus is shifted upon conflict and its resolution particularly in school settings. Therefore, among various other avenues of study in peace education the present study concentrates on the nature of teachers responses to conflict among students. Concerning the second objective of the study, attempts are made to investigate (1) dimensions of teachers responses to conflict, (2) if there are any significant differences between the dimension, and (3) whether there are significant differences in the dimensions with respect to certain background variables. inTo investigate the dimensions of teachers responses to conflict data from a sample of 272 teachers were factor analyzed using principal component analysis. The results of the analysis indicated that teachers responses to conflict are comprised of dimensions of (1) mediating; (2) resorting to authority; (3) avoiding. In order to examine if there are significant differences between the dimensions MANO VA with Tukey test was used. The results of the analysis revealed that mediating was significantly different than the other two dimensions. To find out whether there are significant differences in the dimensions with respect to certain background variables a set of MANOVAs were computed. Significant differences were observed only in the dimension avoiding with respect to sex and years of experience. No significant difference was observed in neither of the three dimensions with respect to other background variables, namely, administrative position, educational background, branch and type of school. Keywords: Peace Education, Conflict Resolution, Teachers Responses to Conflict. Science Code:222.03.00 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Study on peace education: Resolving classroom conflicts
dc.title.alternativeSınıf içi uyuşmazlıkların çözümü: Barış eğitimi üzerine bir çalışma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPeace education
dc.subject.ytmIncompatibility
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid36346
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36346
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess