Show simple item record

dc.contributor.advisorEpir, Shirley
dc.contributor.authorTekin, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:16Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687405
dc.description.abstractÖZET BİLGİLENDİRME TEKNİKLERİNİN 4.SINIF Ö?RENCİLERİNİN ENGELE SAHİP BİREYLERİN SOSYAL KABULLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ TEKİN, Elif Eğitim Bilimleri Yüksek lisansı Danışman: Assoc. Prof. Dr. Shirley EPİR Haziran 1994, 111 sayfa Engele sahip çocukların yaşamında akranlarının tutumu oldukça önemlidir. Bu çalışmada 30 Türk 4. sınıf öğrencisine 9 hafta sûre ile uygulanan bilgilendirme programlarının engele sahip bireylerin sosyal kabulü üzerine etkilerini araştırmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada her biri 10 (5 kız, 5 erkek) çocuktan oluşan iki deney grubu, yine 10 (5 kız, 5 erkek) çocuktan oluşan kontrol grubu ile karşılaştırılmayı amaçlayan ön-son test modeli kullanılmıştır. Deney gruplarının birisinde geleneksel, yönlendirici, diğerinde yönlendirici olmayan akran tartışmasını ön plana çıkaran metodla engele sahip bireyler hakkında bilgi sunulmaya çalışılmıştır. Engele sahip bireylere karşı sosyal kabul Tûrkçeye uyarlanmış Sosyal Kabul Görme Ölçeği ile ölçülmüştür. Grupların yansız yöntemle seçilmiş olmasına karşın, Sosyal Kabul Görme Ölçeğinin ön test puanlan bakımından gruplar arasındafarklılıklar saptanmıştır. Bu nedenle verilerin analizinde bu farklılığı konrol etmek amacı ile kovarlara analizi kullanılmıştır. Bulgulara göre, engele sahip bireylere karşı her üç grubun tutumlarında da olumlu değişiklikler vardır. Bununla beraber deney gruplarındaki olumlu gelişmeler kontrol gruba göre daha fazladır. Gruplar arsındaki farkı test etmek için TUKEY testi uygulanmış ve iki deney grubu arasında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Anahtar Sözcükler: Engele Sahip Bireyler, Sosyal Kabul, 4. Sınıf Öğrencileri, Bilgilendirme, Yönlendirici Grup, Yönlendirici Olmayan Tartışma Grubu. Bilim Kodu: 222.05.00 / vx
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECTS OF EXPOSURE TO INFORMATION TECHNIQUES ON FOURTH GRADE CHILDREN'S SOCIAL ACCEPTANCE LEVEL OF EXCEPTIONALITY TEKİN, Elif M.S. in Educational Sciences Supervisor: Assoc. Prof. Dr; Shirley Epir June, 1994, 111 pages Attitudes of peers are very important in the life of children with excep tonality. The purpose of this study was to investigate the effects of exposure to information on social acceptance level of 30 (15 males, 15 females) 4th grade Turkish children toward exceptionality. Two experimental groups of 10 each (5 girls, 5 boys) were compared to a control group of 10(5 girls, 5 boys) in a pre-post test design. In one experimental group a traditional, directive method and in the second group a nondirective, peer discussion method were used to provide information about individuals with exceptionality. Turkish adaptation of The Social Acceptance Scale was used as ameasure of social acceptance toward exceptionality. Although groups were selected randomly, there was a difference among groups in pretest scores on The Social Acceptance Scale. Therefore, analysis of covariance was used for data analysis to control for this initial difference. Results indicated that all three group methods showed a significant change in attitudes. However, experimental groups showed significantly more increase in social acceptance toward exceptionality than control group. The difference between two experimental groups wa3 not significant. Key Words : Children with Exceptionality, Social Acceptance, 4th Grade Students, Exposure to Information, Directive Group, Nondirective Group. Science Code: 222.05. 01. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Effects of exposure to information techniques of fourth grade children`s social acceptance level of exceptionality
dc.title.alternativeBilgilendirme tekniklerinin 4. sınıf öğrencilerinin engele sahip bireylerinin sosyal kabulleri üzerine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInforming
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSocial acceptance
dc.identifier.yokid36386
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36386
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess