Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Ayhan
dc.contributor.authorŞahiner, Belgin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:13Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:13Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687392
dc.description.abstractÖZ ATILGANLIK DÜZEYİ VE BENLİK KAVRAMI ARASINDAKİ İLİŞKİ ŞAH İNER, BELGİN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Ayhan Demir Ocak, 1994, 96 sayfa Bu çalışmanın amacı atılganlık düzeyi ile benlik kavramı arasındaki ilişkiyi ve cinsiyetin atılganlık düzeyine etkisini araştırmaktır. Veriler Kolej Kendini Anlatma ölçeği ve Giessen Benlik Kavramı Testinin Orta Doğu Teknik Üniversitesi hazırlık sınıfında okuyan 278 öğrenciye uygulanmasıyla elde edilmiştir. Korelasyon sonuçları, atılganlık ile benlik kavramı arasında negatif yönde bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca atılganlıkla, başatlık, depresyon, açıklık ve sosyal güç arasında da negatif yönde bir ilişki görülmüştür. Kontrollü olma ile atılganlık arasındaanlamlı bir ilişki bulunamamıştır. t-test sonuçları ise, öğrencilerin atılganlık düzeyi açısından cinsiyet farkı olmadığını göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Atılganlık, Benlik Kavramı, Sosyal Uyum, Başatlık, Kontrollü Olma, Depresyon, Açıklık, Sosyal Güç, Cinsiyet. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222. 05. 01 vı
dc.description.abstractABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN ASSERTIVENESS AND SELF-CONCEPT ŞAHINER, BELGİN M.S. in Educational Sciences Supervisor: Assist. Prof. Dr. Ayhan Demir January, 1994, 96 pages The purpose of the present study was to investigate the relationship between assertiveness and self- concept, and the effect of sex on assertiveness. The data were gathered by administering two instruments, namely College Self-Expression Scale (CSES) and Giessen Self-Concept Scale (GSCS) to 278 prepschool students in Middle East Technical University. Correlation coefficient results indicated a negative relationship between assertiveness and self- concept, between assertiveness and dominance, depression, permeability and social potency. Whereas, a positive relationship was found between assertiveness and social i i iresonance No significant relationship was found between assertiveness and self-control. Also, t-test results revealed that there was no significant sex difference in students' assertiveness. Keywords: Assertiveness, Self-Concept, Social Resonance, Dominance, Self-Control, Depression, Permeability, Social Potency, Sex. Science Code: 222. 05. 01 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Relationship between assertiveness and self-concept
dc.title.alternativeAtılganlık düzeyi ve benlik kavramı arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.identifier.yokid36393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36393
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess