Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Hüseyin
dc.contributor.authorÖzlü, Ufuk
dc.date.accessioned2021-05-08T11:34:08Z
dc.date.available2021-05-08T11:34:08Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687370
dc.description.abstractoz TELEPAZARLAMA: TÜRKİYE'DE DO?RUDAN PAZARLAMA İÇİN YENİ VE UMUT VERİCİ BİR ARAÇ ÖZLÜ, Ufuk Yüksek Lisans Tezi, işletme Anabilim Dalı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Hüseyin Ateş Eylül, 1994 Bu çalışmada çok popüler ve etkili bir pazarlama metodu olan telepazarlamanın Türkiye'deki durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Telepazarlama, telekomünikasyon ve diğer pazarlama tekniklerinin, satışları arttırmak, giderleri azaltmak ve kazancı geliştirmek için sistematik ve planlı bir şekilde kullanılmasıdır. Amerika Birleşik Devletleri'nde, her yıl değeri yüz milyar dolan bulan mal ve hizmetler telepazarlama yoluyla satılmaktadır. Telepazarlamanın Türkiye'deki önemi özellikle son, yıllarda artmıştır. Eylül 1994'te yüzden fazla firma ürün ve hizmetleri satmak ve tüketici şikayetlerini çözümlemek amacıyla ücretsiz aranır telefon kullanmaktadır. Öncelikle, telepazarlamanın bu kadar popüler ve yaygın olmasının arkasındaki nedenler incelenmiş ve Türkiye'deki durumla ilişkiler kurulmaya çalışılmıştır. Bunun yanında, yapılan alan çalışması sonucunda elde edilen bilgiler yoluyla, Türkiye'deki değişik sektörlerdeki telepazarlama uygulamaları, ücretsiz aranır telefon gibi telepazarlama araçlarının kullanımı araştırılmış ve ayrıca tüketicilerin Türkiye için yeni olan bu pazarlama metoduna karşı yaklaşımları da belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla üç adet anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Türkiye'deki durum belirlendikten sonra, telepazarlamanın Türkiye'deki geleceği ve karşılaşılan sorunlar ve olası çözümleri üzerine öneriler ortaya konmuştur. Sayfa Sayısı : xiv + 1 00 Kaynak Sayısı : 46 Tablo Sayısı : 1 0 Şekil Sayısı : 52 Anahtar Sözcükler: Telepazarlama, doğrudan pazarlama, ücretsiz aranır telefon servisleri, telefonla satış, telehizmet. -IV-
dc.description.abstractABSTRACT TELEMARKETING: A NEW AND PROMISING TOOL FOR DIRECT MARKETING IN TURKEY ÖZLÜ, Ufuk Master of Business Administration Supervisor: Prof. Dr. Hüseyin ATEŞ September, 1994 This study aims to investigate the status of telemarketing in Turkey. Telemarketing is a planned and systematic use of telecommunications and other marketing techniques to increase sales, reduce costs and improve profits. In the United States, each year, $100 billion worth of goods and services are sold via telemarketing. The importance of telemarketing is increasing in Turkey in recent years. By September 1994, more than one hundred firms are using toll-free numbers to sell goods or services and/or handle consumer complaints. The reasons behind the popularity and spread use of telemarketing have been discussed and correlations with the case in Turkey have been made. From field survey data, current applications in different sectors, use of different telemarketing tools like toll-free numbers has been discovered and attitudes of consumers have also been tried to be determined towards this new marketing method in Turkey. Three questionnaires have been utilized for this purpose. After determining the current situation in Turkey, recommendations for the future of telemarketing in Turkey and solutions to common problems have been made. Number of Pages Number of References Number of Tables Number of Figures xiv + 1 00 46 10 52 Keywords: Telemarketing, direct marketing, toll-free telephone services, telephone sales, teleservicing. -Ill-en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTelemarketing: A promising tool for direct marketing in Turkey
dc.title.alternativeTelepazarlama: Türkiye'de doğrudan pazarlama için yeni ve umut verici bir araç
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTelephone
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSales methods
dc.subject.ytmTelecommunication
dc.identifier.yokid37250
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid37250
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess